کد خبر: 669652
تاریخ انتشار :

نقشه آمریکا و کانادا علیه روسیه و ایران + جزئیات

کانادا اعلام کرد که نخست‌وزیر این کشور طی دیدار دوجانبه با رئیس‌جمهور آمریکا در مکزیک، درباره طیفی از موضوعات شامل روابط دوجانبه، جنگ اوکراین و ایران رایزنی کردند.

نقشه آمریکا و کانادا علیه روسیه و ایران + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دفتر «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا بیانیه‌ای درباره دیدار ترودو با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در مکزیکوسیتی پایتخت مکزیک منتشر کرد؛ دیداری که به دنبال سفر آنها به مکزیک برای حضور در نشست سه جانبه سران آمریکا، کانادا و مکزیک انجام شد.

بنا بر روایت دفتر جاستین ترودو، آنها «درباره طیف وسیعی از موضوعات دوجانبه و جهانی صحبت کردند و نخست‌وزیر ترودو رئیس‌جمهور بایدن را برای سفر به کانادا دعوت کرد. رئیس‌جمهور در ماه مارس از کانادا دیدن خواهد کرد».

در ادامه بیانیه آمده که تاکید بر اهمیت حیاتی تجارت، رقابت و زنجیره تامین در میان کشورهای آمریکای شمالی از جمله مواد معدنی و نیمه رسانا از جمله موارد مورد گفت‌و‌گوی ترودو و بایدن در مکزیک بود.

دفتر ترودو همچنین خبر داد که نخست‌وزیر کانادا و رئیس‌جمهور آمریکا بر تعهد مشترکشان در زمینه دفاع از آمریکای شمالی تاکید کردند و همچنین به صحبت درباره قصد کانادا برای خرید جنگنده‌های اف-35 پرداختند.

نخست‌وزیر کانادا و رئیس‌جمهور آمریکا همچنین درباره «تجاوز غیرقانونی ادامه‌دار (ولادیمیر) پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) در اوکراین صحبت کردند و ترودو به بایدن خبر داد که کانادا از آمریکا برای اوکراین سامانه پدافند موشکی ساخت آمریکایی‌ها خریداری می‌کند.

در شرایطی که مواضع ضد ایرانی دولت کانادا طی ماه‌های اخیر هم صدا با دیگر کشورهای غربی تشدید شده است، جاستین ترودو و جو بایدن در پایتخت مکزیک هم علیه ایران رایزنی کردند.

طبق اعلام دفتر نخست‌وزیر کانادا، ترودو و بایدن درباره تحولات داخلی ایران مواضع مداخله جویانه اتخاذ و «تداوم حملات رژیم به جمهوری اسلامی ایران در حال حملات به زنان شجاع، دانشجویان و مردم ایران را محکوم کردند».

دولت‌های آمریکا و کانادا طی چند ماه اخیر به بهانه حمایت از اغتشاشات، در امور داخلی ایران مداخله کرده و تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کرده‌اند.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها