کد خبر: 669672
تاریخ انتشار :

رئیس دیوان عالی کشور:

به ظاهر برای زنان آزادی طلب می‌کنند

رییس دیوان عالی کشور گفت: در دوره‌ای هستیم که به ظاهر برای زنان آزادی طلب می‌کنند.

به ظاهر برای زنان آزادی طلب می‌کنند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم در مراسمی که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت روز زن در دیوان عالی کشور برگزار شد، اظهار کرد: میلاد بابرکت حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها که قرین با میلاد امام خمینی (ره) است را به همه حاضرین و همکاران گرامی تبریک و تهنیت عرض می کنم.

 مرتضوی مقدم در ادامه با اشاره به سوره کوثر و شأن نزول این سوره از قرآن تصریح کرد: پس از آن که پسران پیامبر صلوات الله علیه و آله به نام‌های قاسم و عبدالله دار فانی را وداع گفته و رحلت نمودند، دشمنان بسیار خوشحال شدند و در این میان عاص بن وائل (پدر عمروعاص) یکی از جاعلین پیامبر (ص) عنوان کرد که "او (پیامبر ص) «ابتر» است و دیگر نسل و ادامه‌ای ندارد.

رئیس دیوان عالی کشور  افزود: خداوند متعال، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را به پیامبر اسلام عطا داشت و در کلام وحی بدان تصریح نمود که «إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ» ما به تو کوثر را که سرمنشأ همه خیرات است، عطا کردیم.

وی تصریح کرد: خداوند متعال فاطمه زهرا سلام الله علیها را زمانی به پیامبر (ص) عطا فرمود که زن در آن جامعه هیچ جایگاه و مقامی نداشت، آن حضرت از چنان جایگاهی برخوردار بود که پدرش رسول خدا در مقابل پای ایشان از جایش بلند می شد و حضرت علی (ع) در مقام حضرت فاطمه می فرمایند: "فاطمه (ص) بهترین یار و کمک کار من در مسیر اطاعت الهی بود."

رئیس دیوان عالی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر با گذشت صدها سال، مردم جایگاه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را گرامی می دارند، آن حضرت مادر همه ائمه طاهرین و حجتی برای همگان است.

وی  با تاکید بر اینکه اسلام  ارزش بسیاری برای مقام والای زن قائل شده است؛ گفت: در دوره‌ای هستیم که به ظاهر برای زنان آزادی طلب می‌کنند ولی در حقیقت زن در دنیای غرب برده و ابزاری بیش نیست. 

وی با بیان اینکه حجاب محدودیت نیست و برای حفظ جایگاه واقعی و ارزش زنان است؛ تصریح کرد: زن گوهر گرانبهایی است که پوشیده بودنش، در همان حدودی که اسلام تعیین کرده، موجب کرامت و حفظ شخصیت و مقام بیشتر زنان می شود و آنها را از تعرض افراد فرومایه و فاقد اخلاق مصون می‌دارد.

رئیس دیوان عالی کشور تاکید کرد: اسلام اجازه نمی دهد زنان بازیچه افراد مریض و طماع شوند؛ این در حالی است که دنیای غرب با ظاهرسازی و حرف های فریبنده زنان را وسیله ای برای اهداف بیمار خود قرار داده است.

مرتضوی مقدم افزود:  خداوند در قرآن می فرماید "انا خلقناکم من ذکر و انثی" شما را از مرد و زن آفریدیم؛ بنابراین زنان نیز می توانند هم شانه مردان به جایگاه علمی و موفقیت های بزرگ اجتماعی دست یابند، اسلام جایگاه زن را باعظمت و بهترین کمک کار مردان در زندگی خصوصی و اجتماعی و دستیابی به اهداف عالیه اسلام می داند.

رئیس دیوان عالی کشور در پایان اظهار کرد:  بانوان پرتلاشی در دیوان عالی کشور داریم و بنده به وجود چنین بانوانی در این مجموعه افتخار می کنم.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها