کد خبر: 669765
تاریخ انتشار :

دبیکل سابق ناتو: باید از درگیری اوکراین برای منع وقوع آن در تایوان درس عبرت گرفت

دبیرکل سابق ناتو ضمن درخواست برای تحویل تسلیحات به تایوان برای جلوگیری از حمله چین به این جزیره اعلام کرد که در صورت بروز حمله، پکن با محدودیت‌های اقتصادی احتمالی روبرو خواهد شد.

دبیکل سابق ناتو: باید از درگیری اوکراین برای منع وقوع آن در تایوان درس عبرت گرفت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، آندرس فوگ راسموسن دبیرکل سابق ناتو برای روزنامه فایننشال تایمز نوشت: سیاستمداران اروپایی باید از ارسال سیگنال‌های متفاوت دست بردارند. چین برای تقویت رشد خود به صادرات در بازارهای جهانی متکی است. این کشور بسیار بیشتر از روسیه در زنجیره تامین جهانی در هم تنیده است، بنابراین بیان عواقب اقتصادی یک حمله از قبل می‌تواند به عنوان یک بازدارنده قوی عمل کند.

وی ادامه داد: ما برای داشتن یک بازدارندگی موثر باید به تایوان سلاحی بدهیم که برای دفاع از خود به آن نیاز دارد. شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین باید محاسبه و ارزیابی کند که هزینه حمله احتمالی به تایوان برایش چقدر گزاف تمام می‌شود.

راسموسن همچنین خواستار توجه به افزایش تنش‌ها پیرامون تایوان و عبرت گرفتن از درگیری اوکراین در مقابله با چین شد.

دبیرکل سابق ناتو همچنین بر این باور است که مهمترین راه برای بازدارندگی چین از حرکت به سوی تایوان تضمین پیروزی اوکراین در درگیری کنونی است.

وی همچنین گفت، حمله روسیه به اوکراین یک "سابقه خطرناک" ایجاد خواهد کرد و پکن را به "دستیابی به قلمرو و ایجاد وضعیت جدید با زور" تشویق می‌کند.

اوضاع پیرامون تایوان پس از آن تشدید شد که نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا در اوایل ماه اوت ۲۰۲۲ از این جزیره بازدید کرد. پکن سفر پلوسی که آن را ژست حمایت از جدایی طلبی می‌دانست، محکوم کرد و مانورهای نظامی گسترده‌ای را در مجاورت جزیره به راه انداخت. با وجود این واقعیت، چندین کشور از جمله فرانسه، ایالات متحده، ژاپن و سایرین از آن زمان هیئت‌های خود را به جزیره فرستاده‌اند که باعث افزایش تنش در تنگه تایوان شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها