کد خبر: 669831
تاریخ انتشار :

مهم ترین علائم سویه‌های جدید کرونا را بشناسید

عضو کمیته علمی کرونا گفت: کسانی که واکسن زدند و یک بار هم کرونا گرفتند سد دفاعی بدنشان در مقابل کرونا بالاتر از کسانی است که تا به حالا کرونا نگرفتند و فقط واکسن زدند.

مهم ترین علائم سویه‌های جدید کرونا را بشناسید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پیام طبرسی معاون آموزشی گروه بیماری‌های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس اظهارکرد: سویه‌های جدید همان اومیکرون هستند با این تفاوت که تغییر شکل دادند.

وی با تأکید بر اینکه واکسیناسیون کامل، جلوی بیماری‌های شدید و بستری شدن را می‌گیرد افزود: آنچه که در کشور چین اتفاق افتاده با بقیه دنیا فرق می‌کند چون در چین، سیاست صفر حاکم بود و مردمانش کرونا نگرفتند اما در کشور ما ۹۰ درصد مردم کرونا را تجربه کردند و به همین دلیل هم هر ویروسی که وارد چین شود یک ویروس جدید است.

عضو کمیته علمی کرونا ادامه داد: از آنجایی که ایمنی واکسن به تنهایی کفایت نمی‌کند لذا کسانی که واکسن زدند و یک بار هم کرونا گرفتند سد دفاعی بدنشان در مقابل کرونا بالاتر از کسانی است که تا به حالا کرونا نگرفتند و فقط واکسن زدند.

طبرسی تزریق دز یادآور (دز چهارم) را برای کسانی که بیماری زمینه‌ای و ضعف سیستم ایمنی دارند ضروری خواند و گفت: افراد معمولی که سیستم ایمنی بدنشان سالم است اگر سه دز تزریق کردند کفایت می‌کند و دیگر نیازی به تزریق واکسن ندارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تأکید بر لزوم استفاده از ماسک در فضای بسته و شستشوی دستها با آب و صابون و کنار گذاشتن استرس متذکر شد: در حال حاضر هیچ نیازی به ضدعفونی کردن سطوح نیست.

وی همچنین خستگی و گرفتگی صدا و درگیری دستگاه تنفسی فوقانی را از مهم ترین علائم سویه‌های جدید عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در این سویه‌های جدید، درگیری ریوی زیادی وجود ندارد.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها