کد خبر: 670048
تاریخ انتشار :

هشدار حسین شریعتمداری به مأموران دولت سوئد

مدیرمسئول روزنامه کیهان با توجه به بازداشت و زندانی کردن «حمید نوری» در سوئد می‌گوید: سوئدی‌ها باید بدانند همانگونه که افرادی همچون رهبر گروه ترورسیتی الاهوازیه را به ایران منتقل کرده و مجازات کردیم، همین کار را می توانیم با مأموران امنیتی شما انجام دهیم.

هشدار حسین شریعتمداری به مأموران دولت سوئد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دادگاه تجدیدنظر حمید نوری، شهروند ایرانی دربند در زندان سوئد از روز چهارشنبه ۲۱ دی‌ماه آغاز شد. با توجه به روند بازداشت و زندانی کردن این شهروند ایرانی، خبرنگار ایرنا با «حسین شریعتمداری» مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت‌وگویی انجام داد که مشروح آن به شرح زیر است:

سوئد به دنبال انتقام‌گیری است

بر خلاف چیزی که ظاهر قضیه نشان می‌دهد، کاری که دولت سوئد در حال انجام آن است در حقیقت انتقام‌گیری است. انتقام گروه الاهوازیه است که در سال ۹۷ مردم عادی و نظامیانی که در حال رژه بودند را در اهواز به گلوله بستند. چندی پیش از آن هم یک بانک را در اهواز منفجر کردند که ۲۵ کشته و ۶۰ زخمی به دنبال داشت. در این عملیات تروریستی تعدادی از زنان و کودکان هم شهید شدند که بعدا «حبیب‌الله اسیود» با صراحت گفت، برایمان مهم نبود که زن و بچه و یا مردم عادی کشته می‌شوند، این کار را چون مأموریت داشتیم انجام دادیم. این ماموریت را دولت سوئد به او داده بود.

این گروه چند بار لوله‌های انتقال انرژی را منفجر کردند که به قطع‌ جریان نفت و گاز منجر شده بود. همه اینها اعتراف‌های رهبر این گروه به نام حبیب‌الله اسیود است که بعد از مدتی دستگیر شد و او را به ایران آوردند و محاکمه‌ کردند. او با صراحت اعتراف کرد که دولت سوئد از او حمایت می‌کرد و در سوئد به او دفتر داده بودند و با مأمورانی از موساد و برخی کشورهای عربی در تماس بوده و نقشه عملیات تروریستی در ایران را کشیدند و این افراد دقیقا زیر نظر دولت سوئد فعالیت می‌کردند.

اسیود می‌گوید وقتی سال ۲۰۰۶ از ایران به سوئد رفتم، مأموران سوئدی در فرودگاه به استقبالم آمدند و من را با خود بردند و دفتر، جایگاه و محل سکونتم که یک مکان مجهز و مدرنی بود را نشان دادند. وی در اعترافاتش می‌گوید در دفتر کارم که دولت سوئد برایم فراهم کرده بود با مأموران امنیتی تماس‌های فراوانی داشتم. حرکت الاهوازیه یک گروه کاملا مشخص بود و خودشان هم با صراحت اعلام می‌کردند که در اقدامات تروریستی دست داشتند و نمونه کارهای تروریستی‌شان در خوزستان مشخص است.

بعد از این که حبیب‌الله دستگیر شد به شیوه خاصی به ایران منتقل شد؛ راهی که به راحتی می‌شود مأموران دولت سوئد را هم منتقل کرد. آنها باید بدانند که ما این حرکتشان را بدون انتقام نمی‌گذاریم و خودشان دیدند، کسانی به ایران منتقل شدند که در دورترین افق ذهنشان هم نمی‌توانستند تصور کنند که چنین اتفاقی برایشان خواهد افتاد.

با دیدن کیفرخواست و موارد جرمی که برای آقای حمید نوری بیان شده است، می‌بینید هیچ‌کدام مبنای حقوقی ندارد. اینکه از مأموران دولت بوده چه عیبی دارد؟ مگر سفرا یا کارمندان کشور سوئد مأموران دولت نیستند؟ باید دستگیرشان کرد به این دلیل که دولت سوئد در عملیات تروریستی دست داشته است؟!

نقش دولت سوئد در عملیات‌های تروریستی در ایران

یکی از دلایل‌شان این است که رئیس‌جمهور وقت به ایشان پیام تبریک سال نو داده است؛ آقای رئیس‌جمهور پیام تبریک عید نوروز را برای میلیون‌ها نفر از مردم ایران فرستاده، بدون اینکه آنها را بشناسد. در هیچ جای دنیا این کار را نمی‌کنند که یک نفر که به گمان خودشان محکوم است را ۳۸ ماه در سلول انفرادی نگه دارند و او را از همه امکانات محروم کنند.

وقتی در دادگاه به این عمل مجرمانه که در همه مبانی حقوقی دنیا آن را جرم می‌دانند انتقاد می‌کند به سرعت رئیس دادگاه او را از دادگاه بیرون می‌کند. همه اینها نشان می‌دهد که مساله آقای نوری یک بهانه بوده و پشت آن، موضوع دیگری است که حمایت گسترده دولت سوئد را از منافقین به دنبال دارد.

رهبر گروه الاهوازیه در اعترافاتش به همراهی و همکاری با منافقین اعتراف می‌کند اما بیشتر از همه از مأموران امنیتی موساد و مأموران امنیتی سوئد یاد می‌کند. مشکل این است که طرح و برنامه‌شان با شکست روبه‌رو شده، به‌ویژه این ناکامی برای آنها خیلی گران تمام‌شده چون رهبر این گروه را به ایران آوردیم و مجازات کردیم. سوئدی‌ها باید بدانند که همان‌گونه که اینها را آوردیم، می‌توانیم مأموران امنیتی آنها را هم بیاوریم.

دولت سوئد عملیات تروریستی را علیه ایران برنامه‌ریزی کرده بود و به گروه الاهوازیه جا و مکان، امکانات مالی و تسهیلاتی داده بود. سوئد ارسال اسلحه به این گروه را از کشورهای میانی انجام داد چون نمی‌توانست با هواپیمایی که مثلا از آلمان یا سوئد به ایران می‌آید اسلحه بفرستد و اسلحه را از طریق چند کشور میانی به دست این گروه رساند. سوئد باید بداند ما در مقابل چنین اقداماتی بی‌تفاوت نخواهیم بود.

حمید نوری شهروند ایرانی و کارمند سابق قوه قضائیه که آبان‌ماه ۹۸ به سوئد سفر کرده بود، در زمان ورود به فرودگاه استکلهم توسط پلیس این کشور بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان انفرادی به سر می‌برد. اتهام او براساس ادعاهای گروهک تروریستی منافقین طراحی شده؛ آنها مدعی‌اند نوری در مقطعی، زندانبان منافقین در ایران بوده است. این مبنای محکمه سوئدی قرار گرفته و سبب شده اصل برائت و حق آزادی رفت‌وآمد نوری از سوی مقام‌های سوئدی نقض‌شده و این تبعه ایرانی بیش از سه سال است در زندان سوئد با محدودیت‌های زیاد مواجه شده و سوئدی‌ها ابتدایی‌ترین حقوق یک انسان را برای حمید نوری رعایت نکرده‌اند.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها