کد خبر: 670657
تاریخ انتشار :

سخنگوی پلیس:

رعایت حجاب الزامی است و عدم تمکین از آن جرم‌انگاری می‌باشد

سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور در خصوص ازسرگیری ارسال پیامک کشف حجاب به مالکان خودروها توضیح داد.

رعایت حجاب الزامی است و عدم تمکین از آن جرم‌انگاری می‌باشد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سردار مهدی حاجیان معاون فرهنگی ـ اجتماعی و سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور در گفت‌وگو با فارس در خصوص از سرگیری ارسال پیامک کشف حجاب به سرنشین خودروها و روند جدید فرماندهی انتظامی کشور در مقابله با بدحجابی اظهار داشت: ما قبلا هم عرض کردیم که مبنای کار پلیس قانون است و هر جایی که قانونگذار یک موضوع را جرم انگاری کند مبنای کار پلیس بر اساس قانون انجام می‌شود.

 سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور تصریح کرد: ما اعتقاد داریم موضوع رعایت حجاب، یک موضوع شرعی و یک موضوع قانونی است و ساز و کار انجام آن قاعدتاً در نهادهای بالادستی تصویب شده و تصویب خواهد شد و باید از نهادهای بالادستی این مسئله سوال شود.

 سردار حاجیان در این خصوص که ارسال پیامک کشف حجاب به مالکان خودروها از سوی «پلیس» انجام می شود گفت: پیامک ارسالی بر اساس سامانه «ناظر ۱» پلیس که از قبل فعال بوده و الان هم فعال است انجام شده و مبنای این اقدام هم در واقع وظیفه قانونی پلیس بر اساس ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی است.

 وی گفت: در ماده ۶۳۸ آمده است که رعایت حجاب شرعی الزامی است و عدم تمکین آن را قانونگذار جرم‌انگاری کرده و قاعدتاً برای چگونگی اجرای آن انشاالله در نهادهای بالادستی تصمیم گیری خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها