کد خبر: 670918
تاریخ انتشار :

واکنش تند عضو هیات رئیسه مجلس به ادعایی درباره سوال از رئیسی

ایسنا/ عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادعای یک رسانه مبنی بر طرح سوال از رئیس‌جمهور به نقل از یک منبع نامشخص را بی‌اساس و کذب دانست و گفت: ادعای مطرح شده به نقل از نماینده‌ای موهوم فقط یک کار رسانه‌ای است و قابل اعتنا نیست.

واکنش تند عضو هیات رئیسه مجلس به ادعایی درباره سوال از رئیسی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علیرضا سلیمی با تکذیب خبر برخی رسانه‌ها درباره سوال از رئیس‌جمهور اظهار کرد: برخلاف ادعای منتشر شده، هیچ سوالی در سامانه مجلس در خصوص سوال از رئیس جمهور ثبت نشده است. ملاک اعلام نظر در مجلس سامانه است و من شخصاً سامانه را چک کردم و هیچ موردی در این خصوص ندیدم.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان این‌که «برای سوال از رئیس جمهور حداقل یک چهارم نمایندگان باید آن را امضا کنند»، تاکید کرد: به صرف این‌که یک نفر یا چند نفر محدود قصد سوال از رئیس جمهور داشته باشند قابل طرح نیست و لذا بازنشر آن هم در این مقطع زمانی فقط یک کار رسانه‌ای است و از طرف مجلس قابل طرح نیست.

وی خاطرنشان کرد: در مجلس ۲۹۰ نماینده حضور دارند و برابر با اصل ۸۸ قانون اساسی و ماده ۲۱۰ آیین نامه داخلی مجلس طرح سوال از رییس جمهور حد نصاب حد اقل یک چهارم نمایندگان مجلس یعنی تقریباً ۷۳نفر را نیاز دارد تا قابل طرح باشد؛ لذا نماینده‌ای که چنین حرفی زده است در مثل مانند آن است که یک نفر بگوید که من می‌خواهم یک رای به خودم بدهم تا نماینده مجلس شوم درحالی‌که نمایندگی مجلس اصول و قواعدی دارد؛ بنابراین ادعای این نماینده که نام ایشان هم معلوم نیست اساسا قابل اعتنا نیست.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها