کد خبر: 670933
تاریخ انتشار :

قالیباف: انقلاب اسلامی بدون حضور مردم هیچ معنایی ندارد و اسلامی نیست

فارس/ رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم اساس این انقلاب هستند گفت: اگر اشتباهی کردیم مردم میبینند و اگر لازم شد اعتراض میکنند.

قالیباف: انقلاب اسلامی بدون حضور مردم هیچ معنایی ندارد و اسلامی نیست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مهمترین بخش اظهارات محمدباقر قالیباف به شرح زیر است:

* اگر اشتباهی کردیم مردم میبینند و اگر لازم شد اعتراض میکنند.

* اگرقلب مردم همراه این انقلاب باشد این انقلاب پیش خواهد رفت.

* این انقلاب بی نام خمینی در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست.

* ما در میانه راه هستیم و به مقصد نرسیدیم.

* مهم این است که در این مسیر متوقف نشویم و منفعل نشویم.

* عقلانیت معنویت و عدالت پایه های مکتب امام است.

* حضرت امام همیشه صریح سخن گفتند.

* صاحبان اصلی این انقلاب مستضعفین اند.

* هم دستاوردها و هم ضعف ها را ببینیم.

*  آن جایی که بر مردم خودمان تکیه کرده‌ایم گره‌گشا و موفق بودیم.

* باید ضعف‌ها و اشکالات‌مان را ببینیم و آسیب‌شناسی کنیم.

* این ۴۴ سال تجربه به ما نشان داده است آن جایی که مبتنی بر سنت‌های الهی حرکت کرده‌ایم و بر مردم خودمان تکیه کرده‌ایم گره‌گشا و موفق بودیم.

* امام(ره) به همه مسئولین با صراحت اعلام فرمودند که کسانی تا انتهای خط با این انقلاب همراه‌ند که طعم فقر را چشیده باشند.

* ما باید همیشه دشمن را تحت نظر داشته باشیم و بشناسیم و از طرح‌های آن‌ها آگاه باشیم؛ اما این دلیل نمی‌شود که اشکالات و ضعف‌های خودمان را نبینیم و آسیب‌شناسی نکنیم.

مشروح اظهارات رئیس مجلس را در ادامه بخوانید:

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، در مراسم آغاز دهه مبارک فجر و گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران که صبح امروز(12 بهمن ماه) در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) ضمن تبریک دهه فجر با بیان اینکه این انقلاب مبتنی بر سنت های الهی و با تکیه بر مردم عزیز ایران اسلامی و با باور و اراده مستحکمی که امام(ره) شکل گرفت، گفت: این مرد الهی قیام خود بر همین اساس آغاز کرد و اسلام را از کنج حجره ها بیرون آورد و توانست این ملت را از چنگ استبداد رها کند، امام(ره) توانست روحیه مبارزه و وحدت را در همه جوامع اسلامی بدمد و بدون شک عزت امروز مسلمین و احیای مجدد اسلام مدیون امام(ره) و شهدا است.

12 بهمن، روز بیعت با امام(ره)، شهدا و رهبر معظم انقلاب است

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در حقیقت امروز در جوار امام(ره) و شهدای انقلاب اسلامی در 12 بهمن اینجا جمع شده ایم تا با راه امام(ره) و شهدا بیعت کنیم، اظهار داشت: همچنین می خواهیم امروز بیعت مجددی با رهبر معظم انقلاب برای تداوم راه امام(ره) و شهدا و خدمت به مردم داشته باشیم. از یکایک شما و همه عزیزان در ستاد دهه مبارک فجر که تلاش می کنند این مراسم را هرچه با شکوه تر برگزار کنند تشکر می کنم. در حقیقت این جشن پیروزی ملت است و همه ما باید شاد باشیم و به چنین روز و فرهنگی افتخار کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر نهادها و سازمان هایی نیز در این مسیر کاری انجام و مراسم بزرگداشت برگزار می کنند در حقیقت خدمت به مردم و خادمی مردم است، عنوان کرد: اساس انقلاب و حرکتی که ما انجام می دهیم در حقیقت یک وظیفه و خدمت است. این انقلاب و جشن، مردمی بوده و مردم صاحب انقلاب هستند و اگر کمکی می کنیم برای خدمت به این مردم بوده و اساس رویکرد ما در بزرگداشت دهه فجر و دهه انقلاب اسلامی است.

استقلال، آزادی و عدالت از اهداف انقلاب اسلامی است

قالیباف در ادامه تصریح کرد: خداوند را شاکریم که اهداف انقلاب اسلامی همچنان برای ما مشخص و روشن بوده و به سمت او حرکت می کنیم. استقلال، آزادی و عدالت از اهدافی است که به دنبال آن هستیم و برای آن هزینه ها داده و در این مسیر حرکت کرده ایم و بی شک در مسیر این اهداف باید بتوانیم کارآمد حرکت کرده و در ذیل حاکمیت دینی آن را محقق کرده و به پیش ببریم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها