کد خبر: 670958
تاریخ انتشار :

واکنش پارلمان یمن به حمله ناموفق در اصفهان

ایسنا/ پارلمان یمن حمله ناموفق به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان را محکوم کرد.

واکنش پارلمان یمن به حمله ناموفق در اصفهان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش پایگاه خبری العهد، پارلمان یمن در جلسه اخیر خود که به ریاست عبدالسلام صالح هشول زابیه، نائب رئیس این پارلمان برگزار شد حمله تروریستی در یکی از مساجد پاکستان و همچنین حمله ناموفق به یکی از مجتمع های کارگاهی وزارت دفاع ایران در اصفهان را محکوم کرد.

پارلمان یمن با اشاره به حمله تروریستی در پاکستان اعلام کرد که همزمان بودن این حمله با حمله پهپادی به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع در ایران نشان دهنده یکسان بودن رویکرد و افکار تکفیری ها و لابی صهیونیستی است.

این پارلمان همچنین خاطرنشان کرد که حمله ناموفق در ایران نشان دهنده این است که لابی صهیونیستتی پشت اقدامات خرابکارانه قرار دارد و به دنبال ایجاد ویرانی، ناامنی و بی ثباتی در جهان است.

به گزارش ایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا در بخشی از گفت‌وگوی خود  با شبکه سی ان ان با اذعان به اقدامات خرابکارانه این رژیم علیه ایران، گفت: اسراییل اقداماتی علیه برخی تولیدات تسلیحاتی در ایران انجام داده است.

اگرچه او از تایید این که آیا رژیم اسراییل در حمله پهپادی اخیر به یکی از تاسیسات نظامی در اصفهان نقش داشته است یا نه، خودداری کرد.

نتانیاهو گفت: من هیچ گاه درباره عملیات‌های ویژه صحبت نمی‌کنم. هر موقع انفجاری در خاورمیانه رخ می‌دهد، اسراییل مقصر یا مسئول آن دانسته می‌شود؛ گاهی ما [مسئول] آن هستیم، گاهی هم نه.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران اخیرا با انتشار اطلاعیه‌ای درباره جزئیات این حمله اعلام کرد: شامگاه هشتم بهمن ۱۴۰۱ حوالی ساعت ۲۳:۳۰ حمله ناموفق با استفاده از ریزپرنده به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع صورت گرفت و خوشبختانه با پیش‌بینی‌ها و تمهیدات پدافندی صورت‌گرفته یکی از آنها مورد اصابت پدافند هوایی مجتمع و دو فروند دیگر آنها در تله‌های پدافندی گرفتار و منفجر شدند.

وزارت دفاع در بخش دیگری از این اطلاعیه با تاکید بر اینکه این حمله ناموفق تلفات جانی نداشته است، درباره میزان آسیب واردشده به این مرکز نظامی، اعلام کرده است: این حادثه آسیب جزیی به سقف کارگاه وارد کرده که به فضل الهی خللی در تجهیزات و ماموریت‌های مجموعه ایجاد نکرده است.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه خاطر نشان کرد که این نهاد به ملت شریف ایران اسلامی اطمینان می‌دهد اقدام برای تولید قدرت، اقتدار و امنیت را با شتاب و جدیت ادامه خواهد داد و این اقدامات کورکورانه تاثیری در تداوم مسیر پیشرفت کشور نخواهد داشت.

برخی رسانه‌ها پس از وقوع این حمله مدعی شدند که حمله پهپادی به تاسیسات نظامی اصفهان منجر به وقوع یک انفجار بزرگ و خسارات جدی به آن شده است اما پایگاه خبری – تحلیلی دیفنس اکسپرس که در زمینه امور نظامی متخصص است با استناد به تصاویر ماهواره‌ای جدید گزارش داد که هیچ آسیب قابل مشاهده‌ای پس از این حمله در تاسیسات نظامی اصفهان وجود ندارد.

همچنین روزنامه وال استریت ژورنال و یک مقام آمریکایی گفته‌اند که رژیم صهیونیستی در حمله شنبه شب به تاسیسات نظامی اصفهان دست داشته است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها