کد خبر: 671233
تاریخ انتشار :

نگرانی واشنگتن از تأثیر همکاری نظامی ایران و روسیه بر شرکای آمریکا

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد که تقویت همکاری‌های نظامی-فنی بین ایران و روسیه می‌تواند به شرکای واشنگتن در منطقه آسیب بزند.

نگرانی واشنگتن از تأثیر همکاری نظامی ایران و روسیه بر شرکای آمریکا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بعد از انتشار مطلب ادعایی یک روزنامه آمریکایی مبنی بر تولید مشترک هواپیماهای بدون سرنشین توسط ایران و روسیه، واشنگتن از همکاری نظامی تهران و مسکو ابراز نگرانی کرد.

«جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید شامگاه دوشنبه ضمن اشاره به نگرانی واشنگتن از خطر همکاری نظامی ایران و روسیه برای شرکای آمریکا، مدعی شد مسکو همچنان از تهران پهپاد دریافت می‌کند.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، کربی طی نشست خبری در کاخ سفید گفت که تقویت همکاری‌های نظامی-فنی بین ایران و روسیه می‌تواند به شرکای واشنگتن در منطقه آسیب بزند.

وی در این‌باره اظهار داشت: «روابط بین ایران و روسیه در حوزه دفاعی در حال گسترش و تعمیق است. آنها آشکارا اعلام می‌کنند که می‌خواهند تبادلات بیشتری با یکدیگر [در حوزه نظامی] داشته باشند».

طبق این گزارش، این مقام کاخ سفید با تکرار اتهام‌زنی‌های بی‌اساس علیه تهران و مسکو، ادعا کرد: «واشنگتن شکی ندارد که روسیه همچنان به دریافت پهپاد از ایران، برای استفاده در جنگ اوکراین، ادامه می‌دهد. به همان اندازه این نگرانی وجود دارد که روسیه ممکن است به‌دنبال راه‌هایی برای تقویت توانمندی‌های [نظامی] ایران در خاورمیانه باشد».

کربی در ادامه ادعاهای خود افزود: «این روابط رو به توسعه در حوزه دفاعی، نه تنها برای اوکراین بد است بلکه می‌تواند چیز بدی برای شرکا و دوستان ما در خاورمیانه نیز باشد، البته اگر واقعا مشخص شود که روسیه می‌تواند توانمندی‌های بیشتری به نیروهای مسلح ایران بدهد».

نشریه «وال‌استریت ژورنال» روز گذشته در گزارشی به نقل از منابعی که مدعی بود از یک کشور همسو با آمریکا هستند، نوشت که مسکو و تهران در حال همکاری برای ساخت کارخانه جدیدی در روسیه برای تولید پهپاد طراحی ایران هستند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز در واکنش به این گزارش با لحنی کنایه‌آمیز گفت که نمی‌داند که این روزنامه با اتکا به چه اطلاعاتی چنین خبری را منتشر کرده است. 

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها