کد خبر: 671340
تاریخ انتشار :

همه چیز درباره بلفاروپلاستی | روش ازبین بردن چین و چروک دور چشم

چین و چروک دور چشم یکی از مشکلات رایج همه ماست. چین و چروک دور چشم همچنین به این معنی است که اثرات پیری به کل صورت ما سرایت می کند. به همین دلیل بسیار مهم است که از همان لحظه شروع اولین چین و چروک دور چشم، کنترل را به دست بگیرید.

همه چیز درباره بلفاروپلاستی | روش ازبین بردن چین و چروک دور چشم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

برای این کار، باید یاد بگیرید که چرا چین و چروک زیر و اطراف چشم ظاهر می شود، چه اقدامات احتیاطی می توانید انجام دهید و با چه روش هایی می توانید از شر این چروک ها خلاص شوید.

دلایل چین و چروک چشم در جوانی

پوست اطراف چشم ۴ تا ۵ برابر نازک‌تر از بقیه قسمت‌های صورت است. پوست شما به دلیل حرکات متفاوت اجزای صورت شما، مانند مژه زدن و لبخند، خیلی بیشتر حرکت می کند. شکی نیست که ظاهر  چیزهای زیادی در مورد سن و سبک زندگی افراد می گوید. اما انقباضات و شل شدن های پی در پی و مکرر عضلات این ناحیه در طول روز تنها مواردی نیستند که در شکل گیری پنجه کلاغی موثر هستند.

پیری پوست یکی از موثرترین عوامل در ایجاد چین و چروک دور چشم است. با افزایش سن، پوست شروع به از دست دادن خاصیت ارتجاعی خود می کند. این منجر به تغییر در ساختار پوست و چروک شدن لایه سطحی می شود.

با گذشت سالها، کیفیت معماری پوست به دلیل افزایش سن و عوامل خارجی منفی به طور قابل توجهی بدتر می شود. بنابراین، پوست به سختی خود را بازسازی می کند و در برابر تغییر شکل مقاومت کمتری پیدا می کند. در نتیجه زخم ها، خطوط چین و چروک های اطراف چشم شروع به ایجاد روی پوست می کنند.

خطوط ریز شروع به نمایان شدن چین و چروک می کنند. برای پر کردن آنها، باید مراقبت ویژه ای انجام شود. برای اثربخشی بهتر  باید از درمان های پزشکی استفاده کرد.

چه چیزی باعث ایجاد چین و چروک دور چشم می شود؟

در واقع دوره زمانی مشخصی برای ایجاد چین و چروک زیر چشم وجود ندارد. چین و چروک ها می توانند در سنین پایین برجسته شوند و ویژگی های صورت می تواند شما را بزرگتر از سن خود نشان دهد. همه چیز به عوامل ژنتیکی و محیطی بستگی دارد. تا زمانی که به خوبی از ناحیه چشم خود مراقبت کنید، چین و چروک زیر و اطراف چشم نمی تواند شما را بزرگتر از آنچه هستید نشان دهد.

چه چیزی برای چین و چروک دور چشم مفید است؟

برای کارایی بهتر باید از رتینول، ویتامین C و E و همچنین اسید هیالورونیک یا کرم دور چشم استفاده کرد. برای محدود کردن اثرات پیری سلولی ناشی از آفتاب در ماه های تابستان، نباید از مراقبت از آفتاب با شاخص UV بالا غافل شد.

در فرآیند از بین بردن چین و چروک دور چشم، استفاده از درمان های دور چشم بسیار مهم است.

چگونه از ایجاد چین و چروک دور چشم جلوگیری کنیم؟

به محض اینکه شروع به دیدن چین و چروک دور چشم کردید، باید کنترل خود را به دست بگیرید. برای این کار باید هیالورونیک اسید و سایر مواد مغذی موجود در بدن خود را جایگزین کنید. با ترکیب کرم ها و روغن های طبیعی که مخصوص کاهش چین و چروک دور چشم هستند، می توانید در مدت زمان کوتاهی از شر این مشکل خلاص شوید.

بهترین راه برای مبارزه با چین و چروک زیر چشم و دور چشم این است که با مراقبت منظم از پوست خود و اطراف چشم، رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کنیم. علاوه بر این، راه های دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از چین و چروک زیر و اطراف چشم استفاده کنید.

پس بیایید نگاهی به این روش های طبیعی و موثر بیندازیم:

1. غذا خوردن منظم و سالم

در درمان چین و چروک دور چشم، رژیم غذایی منظم و سالم، پرهیز از غذاهای بسته بندی شده و مصرف مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان برای سلامت پوست ما بسیار مهم است. غذاهای غنی از آنتی اکسیدان به طور طبیعی ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین می کنند. بنابراین، پوست ما ظاهر سالم تری پیدا می کند. علاوه بر این، ورزش برای ناحیه چشم نیز به سفت شدن عضلات و پوست شما کمک می کند.

2. توجه به الگوهای خواب

برخی افراد کبودی زیر چشم دارند. به جای پوشاندن این مشکلات با آرایش، انتخاب بهتری است که مشکل را ریشه ای حل کنید. برای از بین بردن این موقعیت ها حتما باید به الگوی خواب توجه کنید. وقتی هر روز در ساعت مشخصی به خواب می روید و صبح در ساعت مشخصی از خواب بیدار می شوید، قطعا بدنتان به این روال عادت می کند. همچنین باید مطمئن شوید که حداقل 8 ساعت در روز بخوابید. در غیر این صورت، خواب زیاد در طول روز می تواند باعث افزایش تورم زیر چشم شود.

3. شستن صورت با آب سرد

یکی از راه حل های طبیعی برای رفع چین و چروک دور چشم آب است. شستن صورت با آب سرد چند بار در روز باعث کوچک شدن منافذ پوست و شادابی پوست می شود. علاوه بر این کم آبی بدن بر سلامت پوست تاثیر منفی می گذارد. از آنجایی که پوست کم آب به مرور زمان خشک می شود، خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و چین و چروک ها شروع به ایجاد می کنند. برای این کار باید حداقل یک و نیم لیتر آب در طول روز مصرف کنید.

علاوه بر این، سبک زندگی و استرس نیز در ایجاد چین و چروک زیر و اطراف چشم بسیار موثر است. زیرا استرس یک حالت روانی است که تعادل بدن را به هم می زند. بنابراین باید تا حد امکان از استرس دوری کنید و به ورزش منظم بپردازید.

4. محافظت از پوست در برابر اشعه های خورشید

یکی از بزرگ‌ترین دلایل ایجاد چین و چروک‌های ریز روی پوست و دور چشم، قرار گرفتن در معرض اشعه‌های خورشید (UV) برای مدت طولانی است. در تابستان باید با استفاده از عینک آفتابی خوب از دور چشم خود محافظت کنید. از استفاده از کرم ضد آفتاب حداقل 20 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب غافل نشوید.

بلفاروپلاستی؛ موثرترین درمان پزشکی چین و چروک دور چشم​

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی مجموعه‌ای از اعمال جراحی است که توسط جراح پلاستیک برای برداشتن افتادگی پوست و بافت ماهیچه‌ای اضافی و سفت کردن بافت‌های اطراف چشم انجام می‌شود و روی پلک‌های تحتانی و بالایی اعمال می‌شود.

با بالا رفتن سن، افتادگی پوست به طور طبیعی به دلیل اثر جاذبه ایجاد می شود. عواملی مانند قرار گرفتن در معرض اشعه های خورشید، آلودگی هوا، خواب نامنظم، مصرف زیاد سیگار و الکل روند پیری پوست را تسریع می کنند.

جراحی زیبایی پلک (بلفاروپلاستی) در چه سنی انجام می شود؟

زیبایی پلک بیشتر توسط افراد بالای 35 سال انجام می شود. زیرا علائم پیری روی پلک ها اغلب پس از این سنین شروع به نمایان می کند. با این حال، این امکان برای هر کسی که نیاز پزشکی دارد در هر سنی این کار را انجام دهد. جراحی نمی تواند پیری مداوم پلک ها را متوقف کند. اما 7-8 سال به تعویق می اندازد. پس از جراحی، حالت چهره خسته فرد جای خود را به ظاهری سرزنده و آرام رها می کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها