کد خبر: 671383
تاریخ انتشار :

مشاور وزیر اطلاعات: ۹۰ کشور خواهان پهپادهای ایران هستند

ایسنا/ مشاور عالی وزیر اطلاعات گفت: این قاعده نانوشته ابرقدرت‌هاست که ایران همواره باید زیردست و در اختیار آنان باشد، اما با تمام این دشمنی‌ها امروز به جایی رسیدیم که ۹۰ کشور مشتری و در صف خرید پهپادهای ایران هستند.

مشاور وزیر اطلاعات: ۹۰ کشور خواهان پهپادهای ایران هستند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مشاور عالی وزیر اطلاعات در مراسم رونمایی از کتاب یاران امام به روایت اسناد ساواک که چهارشنبه ۱۹ بهمن ماه در دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: دهه فجر، دهه حماسه، شجاعت، خون، شهادت و سربلندی است و انقلاب اسلامی انفجار نور بود.

وی در رابطه با شهر قزوین عنوان کرد: قداست شهر قزوین به سبب وجود چهره‌های برجسته سیاسی و انقلابی است که در آن تلاش کرده‌اند و همواره آسمان قزوین از وجود آنان پر ستاره، پر نور و پرفروغ بوده است؛ ستاره‌های بزرگی در علم و فرهنگ و تاریخ و ادب همچون حمدالله مستوفی، شهید ثالث‌، علامه دهخدا، شهید رجایی، شهید بابایی، شهید حسین لشگری و شهید ابوترابی که همگی ستارگان نورانی این استان بودند و امروز هم به یاد یکی از این ستاره‌ها و بزرگداشت مقام آیت‌الله موسوی شالی گرد هم جمع‌ شده‌ایم.

مشاور عالی وزیر اطلاعات گفت: کتاب سازمان بهائیت که توسط انتشارات ما به چاپ رسیده جایزه کتاب برگزیده را هم به خود اختصاص داده است که نقاب از چهره پلید بهائیت برداشته است و کتاب مجاهد پارسا که تاریخ و هویت انقلاب اسلامی است. این کتاب‌ها منبعی غنی برای تاریخ‌نگاران، پژوهشگران و جستجوگران است تا در رابطه با آن بنویسند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است و ریشه در شجره طیبه ائمه معصومین دارد و ما همواره با دشمنی روبه‌رو هستیم که یک لحظه نمی‌توان از اقدامات و مکر و نقشه‌هایش چشم برداشت و در حال حاضر هم تکنولوژی جایگزین نیروی انسانی شده و کار را بسیار دشوار کرده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ما شبانه‌روز در حال فعالیت هستند و تاکنون از ناحیه جنگ مجازی و عرصه‌ تکنولوژی ضربات مهلکی به دشمن وارد کرده‌اند؛ امروز جمهوری اسلامی در جنگ الکترونیک قدرتمند، برازنده و سالار است. امنیت ما حاصل زحمت و تلاش شهدای سال‌های دفاع مقدس، شهدای مدافع امنیت و مدافع حرم است و در کتاب‌ها بخشی از این مجاهدت‌ها عنوان شده است.

وی افزود: مرحوم موسوی شالی برای دفاع از اسلام از نجف به ایران آمد، در برابر ساواک ایستاد و با رفتار خود آنان را سردرگم ساخت و برای یاری دین خدا و جهاد با دشمنان از هیچ کمکی دریغ نکرد و با قاطعیت می‌توان گفت ایشان یکی از سردمداران و پیشکسوتان جهاد تبیین در استان قزوین است.

این مسئول در رابطه با چرایی و چیستی شرایط موجود کشور و علت و شدت دشمنی دشمنان عنوان کرد: در بررسی شرایط کشور نباید از جایگاهی که در آن قرار گرفته‌ایم غافل شویم؛ شرایط جغرافیایی و سیاسی، اقتصاد راهبردی، مقدسات ما، خلیج فارس، تنگه‌هرمز، آب‌های گرم، فلات ایران و منطقه قفقاز و تمدن بشری اسلامی و شیعی سبب شده تا دنیا ایران را قلب کره زمین بداند و این شرایط ایران برای ابر قدرت‌ها قابل تحمل نیست.

وی خاطرنشان کرد: این قاعده نانوشته ابرقدرت‌هاست که ایران همواره باید زیردست و در اختیار آنان باشد، اما با تمام این دشمنی‌ها امروز به جایی رسیدیم که ۹۰ کشور مشتری و در صف خرید پهپادهای ایران هستند.

مشاور عالی وزیر اطلاعات ادامه داد: سلطه‌گران افرادی را در ایران به قدرت رساندند که گوش به فرمان سفارت انگلیس بودند و بعد از کودتای ۲۸ مرداد زیردست آمریکایی‌ها شدند. نسل‌جوان تاریخ ایران را بخوانند و بدانند پول نفت کشور در اختیار بیگانگان بود و پادشاهان ما برای گرفتن حق این مردم باید گدایی بیگانگان را می‌کردند، پادشاهان بی‌عرضه‌ای که اختیار و اراده انجام هیچ کاری را نداشتند.

وی در ادامه عنوان کرد: تا اینکه امام آمد و حکم کرد که دیگر ایران زیر دست نخواهد بود بلکه رو در روی استعمار و مستکبران خواهد ایستاد و همه اقشار پای کار آمدند تا پهلوی را کنار بزنند و حکومت اسلامی در کشور حاکم شود.

مشاور عالی وزیر اطلاعات تصریح کرد: دشمنی آمریکا با ایران به تسخیر لانه جاسوسی برنمی‌گردد بلکه اولین تحریم ایران مربوط به فروردین سال ۱۳۵۸ و سپس اردیبهشت همان سال است و تاکنون آنچه را که در توان داشتند علیه ایران به کار بستند تا ایران دیگر نتواند در مقابل اراده غرب ایستادگی کند. اما امام آمد و نظم مبتنی بر دولت‌پایه را کنار زد و نظم ملت‌پایه را جایگزین آن ساخت.

رئیس موسسه مطالعات و پژوهش کمیته سیاسی وزارت اطلاعات گفت: پس از گذشت سال‌ها دشمنی آنچه که برای دشمنان ایران باقیمانده حضور در فضای مجازی و مدیریت افکار و باورهای نسل جوان ماست، آنها تنها در تخیلات خود و در ذهن برخی جوانان ما می‌توانند جمهوری اسلامی ایران را از بین ببرند و این حکومت را ساقط کنند اما در عرصه عمل جرئت کوچکترین اقدام علیه تمامیت جمهوری اسلامی ایران را هم ندارند و نخواهند داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها