کد خبر: 671394
تاریخ انتشار :

بهروز محبی: اغتشاشات باعث قوت نظام شد

نماینده سبزوار می‌گوید: اغتشاشات باعث تضعیف حکومت و نظام جمهوری اسلامی نشد و حتی باعث قوت نظام هم شد، چون این اتفاقات و واکنش برخی افراد، واقعیاتی بود که رو شد.

بهروز محبی: اغتشاشات باعث قوت نظام شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رویداد۲۴ نوشت: بهروز محبی نماینده سبزوار در واکنش به موضوع ائتلاف برخی جریان‌های مخالف نظام جمهوری اسلامی، به رویداد۲۴ می‌گوید: اصلاً اعتقادی ندارم که جریان اپوزیسیون، یک جریان قوی و موثر بوده است. این‌ها از همان ابتدا هم که هدف مشترکی داشتند و مثلاً در کنار هم بودند، باز هم نتوانستند اتحاد خود را حفظ کنند. در رهبری جریان اپوزیسیون، یک رهبر که مورد قبول نیرو‌های منتقد جدی نظام باشد، تا به امروز وجود نداشته است.

نظام جایگزین ندارد

او می‌گوید: به اعتقاد من همچنان نظام جمهوری اسلامی، جایگزینی برای خودش متصور نیست و اپوزیسیون‌ها هم نشان دادند که بین خودشان تفرقه‌های بسیار جدی و اساسی دارند و حتی در نوع طراحی هدف‌شان به یک نتیجه واحد نرسیدند که مثلاً بعد از این نظام، یک نفر را به صورت موقت بپذیرند و زمینه دموکراسی را فراهم کنند؛ به هیج عنوان این‌ها کارشان به نتیجه نخواهند رسید.

این چهره اصولگرا می‌گوید: این جریانِ اغتشاشات قصد داشت از خلاء و غفلتی که در حوزه فرهنگی و رسانه‌ای که در سال‌های اخیر در کشور اتفاق افتاده بود، سوءاستفاده کند و چون اساساً این درخت فتنه بر ریشه‌های دروغ روییده بود، به مرور و هرچه زمان می‌گذرد چهره واقعی خودش را بیشتر نشان می‌دهد. عموم مردم و جریان‌های انقلابی، این حرکت را جدی نگرفتند، چون از نظر عقلی می‌دیدند کسانی در مقابل نظام ایستاده‌اند و تحت عنوان اپوزیسیون در حال مقابله هستند که کارنامه خوبی در گذشته نداشته‌اند و برنامه‌ای هم برای اداره مملکت ارائه نکرده‌اند.

محبی می‌گوید: اتفاقاتی که در چند ماه گذشته افتاد، هم به‌خاطر غفلت‌های صورت گرفته بود و هم به خاطر نقاط ضعفی بود که در نظام وجود داشت و ما باید برای اصلاح‌شان اقدام کنیم. خلل و فرج‌هایی در نوع حاکمیت دیده شد که مشخص کرد جمهوری اسلامی باید مرتب خودش را به روز کند و در مسیر حل مشکلات عموم مردم حرکت داشته باشد.

او می‌گوید: نوع برخورد‌های برخی افراد با مسئله و چالش‌هایی که در این چند ماه در کشور به وجود آمد و چهره نفاقی که آن را دیدیم، نشان داد چه کسانی به صورت جدی پای کار برای آسیب‌زدن به نظام هستند. بعضی چهره‌های هنری و سیاسی نیز، چهره رسمی خودشان را علنی کردند و در این شرایط و در این آزمون سختی که برای نظام و مردم پیش آمد، خودشان را به خوبی نشان دادند. به نظر من، بعضی از مسائل در کشور مخفی مانده بود و در این اتفاقات پیش‌آمده، افراد ذکر شده، چهره واقعی خود را به صورت علنی نمایان کردند.

اغتشاشات باعث قوت نظام هم شد

نماینده مردم سبزوار می‌گوید: این اتفاقات و چالش‌های پیش‌آمده چند ماه اخیر که در کشور به وجود آمد را در جهت جهش تمدنی حرکت انقلاب می‌دانم و به نظرم اصلاً و به هیچ عنوان این اغتشاشات باعث تضعیف حکومت و نظام جمهوری اسلامی نشده است که حتی باعث قوت نظام هم شد، چون این اتفاقات و واکنش برخی افراد، واقعیاتی بود که رو شد. 

محبی می‌گوید: روند چند ماه اخیر کشور در خصوص اغتشاشات را یک حرکت تمدنی می‌دانم، مشروط بر اینکه همه ارکان نظام باید ریشه‌های این موضوع را بررسی کنند و برای جا‌هایی که حاکمیت نقص‌هایی داشته که زمینه‌ساز رشد این اعتراضات و نهایتاً اغتشاشات شده، یک فکر اساسی برای حل مسئله داشته باشند و مسیر خود را به درستی و بر اساس واقعیات موجود در کشور ترسیم کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها