کد خبر: 671427
تاریخ انتشار :

واکنش ایران به تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا گفت: تداوم اصرار آمریکا در توسل به ابزار تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه، بیش از هر چیز حقانیت موضع ایران و سوءنیت و نفاق آمریکا در قبال ایران و برجام را نشان می‌دهد.

واکنش ایران به تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سخنگوی وزارت امور خارجه امشب (پنجشنبه) ۲۰ بهمن ماه در واکنش به تحریم‌های جدید وزارت خزانه داری آمریکا علیه برخی شرکت‌های ایرانی گفت: توسل دولت بایدن به تحریم‌ها همانند سیاست شکست خورده دوره ترامپ، صرفا موجب مصمم شدن ایران در پیگیری مجدانه اهداف توسعه ملی و بهره برداری از حقوق قانونی و غیرقابل انکار خود می‌شود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۹ نهاد فعال در تولید، فروش و ارسال محصولات پتروشیمی و نفت خام ایران به خریداران آسیایی را تحریم کرد.

وی افزود: تداوم اصرار آمریکا در توسل به ابزار تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه، بیش از هر چیز حقانیت موضع ایران و سوءنیت و نفاق آمریکا در قبال ایران و برجام را نشان می‌دهد. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: از سوی دیگر آمریکا با اعمال تحریم‌های ظالمانه و اقدامات قهرآمیز یکجانبه خود علیه ایران، که در مغایرت با اصول و قواعد پذیرفته شده حقوق بین‌الملل است، در معرض مسئولیت بین‌المللی قرار می‌گیرد.

کنعانی عنوان کرد: بی تردید جمهوری اسلامی ایران کلیه حقوق خود برای مقابله با چنین اقداماتی را محفوظ می‌داند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها