کد خبر: 671652
تاریخ انتشار :

رایزنی وزیر خارجه عربستان و بورل درباره برنامه هسته‌ای ایران

وزیر خارجه عربستان سعودی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره مسائل مختلفی از جمله برنامه هسته‌ای ایران رایزنی کردند.

رایزنی وزیر خارجه عربستان و بورل درباره برنامه هسته‌ای ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وزارت امور خارجه عربستان سعودی، عصر امروز (دوشنبه)، اعلام کرد که «فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود» وزیر امور خارجه عربستان در سفر خود به اروپا، امروز با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌و‌گو کرده است.

طبق این بیانیه، «در این دیدار به روابط عربستان سعودی و اتحادیه اروپا و راه‌های تقویت و حمایت از آن در تمام زمینه‌های مورد همکاری و هماهنگی‌های مشترک پرداخته شده است.»

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است که بورل و بن فرحان به «تبادل دیدگاه‌ها در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات بین‌المللی در این خصوص» پرداخته‌اند و «آخرین تحولات منطقه و جهان و تلاش‌های انجام‌ شده در این خصوص به‌ویژه در رابطه با تقویت امنیت و صلح جهانی» را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

این در حالی است که وزارت امور خارجه عراق نیز، دیشب، اعلام کرد که «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه این کشور و «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز شنبه در واشنگتن با یکدیگر دیدار و رایزنی کرده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد که در این دیدار، «روند گفت‌و‌گوها میان کشورهای ۱+۵ با ایران که در وین برگزار می‌شد، دلایل توقف آن و مواضع اروپا در این خصوص» مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها