کد خبر: 671718
تاریخ انتشار :

همکاری تازه و امنیتی عراق و آمریکا چیست؟

وزیر خارجه عراق در دیدار با معاون وزیر دفاع آمریکا در امور امنیت بین‌المللی در واشنگتن بر تمایل کشورش به ادامه هماهنگی و همکاری با آمریکا در زمینه مقابله با تروریسم تاکید کرد.

همکاری تازه و امنیتی عراق و آمریکا چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از شفق نیوز، دفتر اطلاع رسانی وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که فؤاد حسین، وزیر خارجه این کشور در اقامتگاه خود در واشنگتن با ترزا استفان جوینوف، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور امنیت بین‌المللی دیدار کرد.

در این دیدار درباره موضوعات مشترک، قدردانی از تلاش‌های نیروهای آمریکا در کمک به عراق برای از بین بردن باندهای تروریستی داعش، همکاری نظامی و امنیتی با نیروهای عراقی و تلاش‌های عراق برای دستیابی به ثبات و امنیت در منطقه گفت‌وگو شد.

فؤاد حسین بر ضرورت ادامه هماهنگی مشترک برای از بین بردن بقایای سازمان‌های تروریستی و مبارزه با ایدئولوژی‌ها و اندیشه‌های افراطی حامی این سازمان‌ها تاکید کرد.

وی همچنین بر تعهد عراق برای دستیابی به بهترین روابط دوستانه متعادل با کشورهای همسایه  و منطقه، عدم استفاده از خاک عراق برای حمله به دیگران، عدم مداخله دیگران در امور عراق، عدم ورود کشورش به اختلاف و درگیری میان دیگر کشورها و همچنین اصرار و تمایل عراق به ایجاد ارتباط میان نظرات طرف‌های مختلف و ایجاد روابط خوب بر اساس منافع مشترک میان آنها تاکید کرد.

حسین در ادامه بر مخالفت کامل عراق با جنگ و تلاش مستمر بغداد در چارچوب ابتکار عمل اتحادیه عرب برای پایان دادن به جنگ میان روسیه و اوکراین تأکید کرد.

جوینوف نیز بر حمایت آمریکا از عراق در دستیابی به ثبات، تقویت نیروهای مسلح آن و حمایت از تلاش‌های بغداد برای دستیابی به ثبات در منطقه تاکید کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها