کد خبر: 671863
تاریخ انتشار :

کنفرانس امنیتی مونیخ باز هم بدون حضور روسیه آغاز به کار کرد

مونیخ آلمان امروز شاهد آغاز به کار کنفرانس امنیتی با حضور مقام‌ها و روسای عالی کشورهای مدعو بود، اما این بار زلنسکی برای حضور در این کنفرانس امنیتی دعوت شد و باز هم خبری از روسیه نیست.

کنفرانس امنیتی مونیخ باز هم بدون حضور روسیه آغاز به کار کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از شبکه خبری RFI، در نشست امسال مونیخ سیاستمداران ارشد، کارشناسان دفاعی و دیگر مقام‌ها شرکت دارند. چین نیز در این کنفرانس حضور دارد.

کریستوف هوسجن، رئیس این کنفرانس گفت: ما از مقام‌های روسیه دعوت نکردیم تا در کنفرانس امنیتی امسال مونیخ حاضر شوند چون نمی‌خواهیم کنفرانس مذکور به سکوی سخنرانی پروپاگاندای روسیه تبدیل شود.

کنفرانس امنیتی مونیخ در سال ۱۶۳ و توسط "اووالد-هاینریش فون کلایست-اشمنزین" سرباز سابق آلمانی و با هدف جلوگیری از وقوع درگیری‌ها و جنگ‌ها تاسیس شد.

در ابتدا نمایندگانی از کشورهای غربی فقط در این کنفرانس حضور داشتند؛ اما از ۱۹۹۹، سیاستمداران و هیئت‌های نظامی از مرکز و شرق اروپا و همچنین از هند، چین و ژاپن نیز در آن شرکت کرده‌اند.

اما امسال در نخستین سالگرد حمله روسیه به اوکراین هیچ دعوتی برای هیئتی از کرملین صورت نگرفت.

حمله روسیه به اوکراین درست یک هفته پیش از آغاز کنفرانس ۲۰۲۲ مونیخ بود و باعث شد تا مسکو در سال گذشته میلادی نیز برای حضور در این کنفرانس، دعوت نشود؛ این جنگ اکنون به مرکز توجه و گفت‌وگوهای کنفرانس ۲۰۲۳ تبدیل خواهد شد.

به گفته رئیس کنفرانس، کامالا هریس معاون بایدن رئیس جمهوری آمریکا به همراه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین و ریاست اتحادیه اروپا نیز به این کنفرانس دعوت شده‌اند: ما هیئتی از آمریکا، آلمان، اروپا و اوکراین در این کنفرانس داریم.

وی افزود: هیئتی از چین به ریاست وانگ یی، مشاور ارشد دولت این کشور در امور سیاست خارجی به کنفرانس دعوت شده است. چین از نزدیک اوضاع در اوکراین را رصد می‌کند. از اینکه دولت پکن پذیرفت تا در کنفرانس مونیخ باشد، بسیار خوشحالم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها