کد خبر: 671904
تاریخ انتشار :

روایت طحان نظیف از تلاش شورای نگهبان درخصوص اعتراضات

سخنگوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان پیش‌قدم تا درباره اصل ۲۷ قانون اساسی و الزامات حقوقی‌اش جوانان، نخبگان و فرهیختگان فکر خود را مطرح کنند و ایده‌نگاری کنند و اگر بستر اعتراضات و تجمعاتی وجود دارد به نحو قانونی دیده شود و اگر خلأها، اقدامات و مشکلاتی وجود دارد آن هم برطرف شود که این موضوع به معنای مشارکت مردم در اداره کشور است.

روایت طحان نظیف از تلاش شورای نگهبان درخصوص اعتراضات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به این سوال که صدور فرمان عفو از سوی رهبری تا چه میزان می‌تواند بر اتحاد و همدلی تمام گرایش‌ها و عقاید موجود در کشور تاثیر بگذارد، گفت: البته این اقدام در سالیان مختلف سابقه داشته اما عفو اخیر فراتر از عفوهای گذشته بود و این نشان از رأفت و اقتدار نظام اسلامی دارد. به نظرم تاثیرات خوبی در جامعه داشته است. اظهارنظرهای مختلف را هم در جامعه می‌بینیم و امیدوارم طلیعه انسجام و وحدت بیشتر باشد و ما از طریق فعالیت‌های مدنی بتوانیم بعضی موضوعات و مشکلات را مطرح کرده و به کمک هم آنها را حل و فصل کنیم.

طحان نظیف در پاسخ به این سوال که در راهپیمایی ۲۲ بهمن خیل زیادی از مردم در این برنامه شرکت داشتند. چقدر ضرورت دارد تا نهادهای حاکمیتی این حضور مردم در صحنه را فقط معطوف به حضور در انتخابات و راهپیمایی ندانسته و سعی کنند صدای اعتراض آنان را شنیده و در جهت حل مطالبات آنان تلاش کنند، گفت: به نظر همین‌طور است. خود شورای نگهبان پیش‌قدم این موضوع شده تا درباره اصل ۲۷ قانون اساسی و الزامات حقوقی‌اش جوانان، نخبگان و فرهیختگان فکر خود را مطرح کنند و ایده‌نگاری کنند و اگر بستر اعتراضات و تجمعاتی وجود دارد به نحو قانونی دیده شود و اگر خلأها، اقدامات و مشکلاتی وجود دارد، آن هم برطرف شود که این موضوع به معنای مشارکت مردم در اداره کشور است. 

منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها