کد خبر: 671984
تاریخ انتشار :

میرسلیم: از آمریکا غیر نقض عهد نمی‌توان توقع داشت

فارس/ نماینده مردم تهران در مجلس گفت: دولت‌ قبل به رهنمود ارزشمند رهبر انقلاب درباره مذاکرات توجه نکردند و بر مذاکره مستقیم با آمریکای غدار اصرار کردند که امروز نتایج و آثار آن همه اصرار بر همه آشکار شده است.

میرسلیم: از آمریکا غیر نقض عهد نمی‌توان توقع داشت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

اقتصاد و مسائل مرتبط با آن همواره یکی از دغدغه‌های مردم و سیاستمداران ما بوده است. حوزه‌ای که نیازمند فعالیت‌های شبانه‌روزی برای بهبود وضعیت و بازگشت به روزهای خوب خود است. البته لزوم فعالیت در راستای اصلاح و تقویت اقتصاد همواره یکی از تاکیدات رهبر انقلاب اسلامی نیز بوده است. موضوعی که دولت سیزدهم نیز با چالش‌های مهم به جامانده از دولت یازدهم و دوازدهم در این حوزه روبرو است و باید برای حل آن، تدابیر مناسب اتخاذ کند.

در این راستا وبا توجه به اهمیت موضوع اقتصاد، تصمیم گرفتیم تا با سیدمصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم در باب مشکلات اقتصادی، گفت‌وگویی داشته باشیم.

متن حاصل از این گفت‌وگو را در ادامه مطالعه می‌کنید.

فارس: شاهد هستیم که برخی اوقات دولت‌ها به‌ویژه دولت‌های خاتمی و روحانی و حتی دولت مرحوم هاشمی ادعا می‌کردند که در اتخاذ سیاست‌های کلان اقتصادی و سیاست خارجی که سهمی بسیار اساسی در رشد و توسعه اقتصادی کشور می تواند داشته باشد، اختیارات لازم را نداشتند. از دیدگاه شما آیا این ادعا صحت دارد؟

میرسلیم: بسم الله الرحمن الرحیم. مقام معظم رهبری در ابتدای کار و فعالیت هر دولت و هر دوره از مجلس رهنمودهای دقیق و سنجیده خود را به آن‌ها تذکر داده و تدابیر خود را به صورت سیاست‌های کلی ابلاغ فرموده‌اند و انصافا وظایف خود را که در اصول قانون اساسی تصریح شده انجام داده‌اند.

به علاوه اینکه، همواره پشتیبانی معنوی لازم را از مسئولان داشته‌اند تا آن‌ها بتوانند در ایفای تکالیف‌ خود موفق شوند و انتقاد اخیر معظم له حکایت از گلایه نسبت به عملکرد دولت‌ها و مجالس قبل دارد که گرفتاری‌های امروز کشور و مشکلات مردم به طور عمده به آن عملکردهای ضعیف، ناقص یا ناشایست بازمی‌گردد.

ادعای مسلوب الاختیار بودن دولت‌ها کاملا منافقانه است و از حلقوم کسانی درآمده که سرسپردگی به دشمنان انقلاب دارند و می خواهند از خود سلب مسئولیت کنند تا باز بتوانند در آینده بر گرده مردم سوار شوند. در نیل به آن نتایج ضعیف حتما عده‌ای مقصر، عده‌ای قاصر و عده‌ای خائن بوده‌اند و چه خوب بود محاکمه می شدند.

فارس: رهبر انقلاب همواره نسبت به بدعهدی آمریکایی‌ها در مسائل و موارد مختلف از جمله برجام هشدار می‌دادند. اما چرا با این وجود دولت‌های یازدهم و دوازدهم به این هشدارهای رهبر انقلاب توجه نداشتند؟

میرسلیم: نظریه رهبری درباره رفتار آمریکا و به دنبال آن، نسبت به مذاکرات برجامی همواره روشن بوده و نشان‌دهنده عدم اعتماد ایشان به آمریکا است که البته در تاریخ ۸۰ ساله گذشته کشورمان به‌کرات اثبات شده و برخورد تخریبی آمریکا در مذاکرات برجامی یک بار دیگر نشان داد که غیر نقض عهد از آمریکا نمی‌توان توقع داشت؛ آمریکا از اول به دنبال برجام ۲ و ۳ بود والا خوب می دانست که جمهوری اسلامی در پی سلاح هسته‌ای نیست.

متاسفانه، دولت‌های قبلی به این رهنمود ارزشمند رهبری توجه نکردند و بر مذاکره مستقیم با آمریکای غدار اصرار کردند که امروز نتایج و آثار آن همه اصرار بر همه آشکار شده است و ما باید از اتلاف فرصت‌های ارزشمند گذشته به‌ویژه ۸ سال دولت‌های یازدهم و دوازدهم تاسف بخوریم.

فارس: نقش رهبر انقلاب در تنظیم و راهبری سیاست‌های مربوط به مناسبات بین‌المللی چگونه است؟

میرسلیم: تدبیر رهبر انقلاب حتی از دوران ریاست جمهوری که در مذاکراتشان با سران دیگر کشورها مستند است، نشان می‌دهد که ایشان مشوق تقویت مناسبات جهانی و چند جانبه و دوجانبه بوده‌اند. البته به هیچ وجه در مقابل توطئه و تزویر و شرارت آمریکا، عزت جمهوری اسلامی و شرف مردم ایران را که دستاورد عظیم انقلاب اسلامی است، فدا نکردند.

بسیاری از شرکت‌ها حتی بعد از برجام برای تسخیر بازار ایران و به‌نوعی وابسته کردن استعمارگرانه ایران به آمریکا و اروپا، به کشور می خواستند هجوم آورند که با هشدار رهبر انقلاب این خدعه خنثی شد و دل کسانی که برای خوش خدمتی به آمریکا و استعمار نوین لک زده بود، فروریخت و از این افشاگری به افسردگی افتادند.

فارس: چرا برخی از افراد و جریانات سعی دارند تا با انتقادات نادرست به رهبر انقلاب و شورای نگهبان، نهادی همچون شورای نگهبان را زیر سوال ببرند؟

میرسلیم: اختیارات رهبری در قانون اساسی احصاء شده و روش مقام معظم رهبری همواره تقویت نظام جمهوری اسلامی و ارشاد مقامات رسمی و ارکان حکومتی در چارچوب قانون اساسی بوده تا بتدریج مردم‌سالاری رشد کند و بالنده شود و تجربه لازم را درباره اصلاح اشکالات و نواقص خود کسب کند و بتدریج به کمال در اداره سیاسی کشور متمایل شود.

وظیفه شورای نگهبان در قانون اساسی ابهام ندارد و در ۴۴ سال گذشته علی رغم مشکلات، بخوبی توانسته است مانع نفوذ بسیاری از عناصر غیر صالح به صحنه انتخابات شود بدون آن که وارد مقوله قصاص قبل از جنایت شود. ممکن است در برخی تصمیمات شورای نگهبان ترک اولی مشاهده شود ولی این دلیلی بر زیر سوال بردن کل شورای نگهبان و بی حفاظ گذاشتن جمهوری اسلامی که خواسته معاندان و منافقان است، نمی شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها