کد خبر: 672001
تاریخ انتشار :

مکرون: می‌خواهیم روسیه شکست بخورد نه اینکه لِه شود

مهر: رئیس جمهور فرانسه مدعی است که با درخواست‌ها از اوکراین برای کشاندن جنگ به خاک روسیه و تحمیل «شکستی کامل» به مسکو، موافق نبوده و از این درخواست‌ها حمایت نمی‌کند.

مکرون: می‌خواهیم روسیه شکست بخورد نه اینکه لِه شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش راشاتودی، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه می‌گوید که غرب همچنان شبه‌جزیره کریمه و چهار منطقه جدید که روسیه به این کشور الحاق کرده را جزو اوکراین می‌داند اما با درخواست‌ها از کی‌یف برای کشاندن جنگ به خاک روسیه موافق نیست!

ماکرون درباره این موضوع گفت: من مثل برخی افراد، فکر نمی‌کنم که با حمله به خاک روسیه، باید شکستی تمام و کمال به روسیه تحمیل کنیم. افرادی که چنین نظری دارند، بیش از هر چیزی دیگری، خواستار له شدن رسیه هستند و این هرگز موضع فرانسه نبوده و نخواهد بود.

وی افزود: خواسته من این است که روسیه در اوکراین شکست بخورد و اوکراین بتواند از موضع خودش دفاع کند.

شبه‌جزیره کریمه و شهر سواستوپل، در سال ۲۰۱۴ و پس برگزاری همه‌پرسی به روسیه الحاق شدند و جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک به همراه منطقه خرسون و زاپروژیا نیز پارسال به طور مشابه به الحاق مسکو درآمدند. کی‌یف این همه‌پرسی‌ها را «جعلی» خوانده و به پشتوانه حامیان غربی که نسبت به حمایت از اوکراین متعهد شده‌اند، قول داده تا زمان پس گرفتن این مناطق خواهد جنگید.

ماکرون که در کنفرانس امنیتی مونیخ حرف می‌زد، با این ادعا که وی مخالف «تغییر رژیم» در مسکو است، گفت که به باور او، چنین روش‌هایی نتیجه مثبتی نداشته و به حل و فصل بحران اوکراین کمکی نمی‌کند.

وی افزود: وقتی می‌شنوم که خیلی‌ها از تغییر رژیم در مسکو دفاع می‌کنند، این سوال را می‌پرسم؛ «چه تغییری؟ بعدی چه کسی است؟ ما طی یک دهه اخیر چندین بار شاهد تغییر رژیم در بسیاری از کشورها بودیم و این کار همیشه به شکستی تمام‌عیار منجر شده است.

از ابتدای عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰) ماکرون همواره با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در تماس بوده است. رئیس جمهور فرانسه همواره درباره تلاش برای تحمیل «توافق صلح تحقیرآمیز به روسیه» به کشورهای غربی هشدار داده است. با این حال، به‌رغم ادعای وی مبنی بر پایان بخشیدن به جنگ از طریق آتش‌بس و مذاکره، فرانسه همواره به ارسال سلاح برای اوکراین ادامه داده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها