کد خبر: 672029
تاریخ انتشار :

رئیس سازمان قضایی سیستان و بلوچستان تشریح کرد:

اخبار جدید از پرونده جمعه سیاه زاهدان و محکومیت فرمانده انتظامی چابهار

رئیس سازمان قضایی سیستان و بلوچستان، در زمینه پرونده جمعه سیاه زاهدان گفت: هم اکنون در بخشی که متهمین بودند تحقیقات پرونده تقریبا کامل و دو نفر بازداشت هستند و نفرات دیگری هم متهم هستند.

اخبار جدید از پرونده جمعه سیاه زاهدان و محکومیت فرمانده انتظامی چابهار
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ابوالفضل ماهگلی، رئیس سازمان قضایی سیستان و بلوچستان، در زمینه پرونده جمعه سیاه زاهدان گفت: هم اکنون در بخشی که متهمین بودند تحقیقات پرونده تقریبا کامل و دو نفر بازداشت هستند و نفرات دیگری هم متهم هستند، علتی که تاکنون این پرونده منجر به صدور کیفر خواست نشده و به دادگاه ارسال نشده به این بوده که افرادی که شکایت کردند باید یک سری اسناد و مدارک ارائه میددند از جمله گواهی انحصار وراثت که برای دادگاه مهم است و اگر انجام نشود در دادگاه رسیدگی با مشکل مواجه می شود.

به گزارش فارس بخش های از اظهارات کاهگلی را در ادامه می‌خوانید:

در پی شکایت از فرمانده انتظامی سابق چابهار توسط یکی از شهروندان و پس از ارائه گزارش از سوی بخش‌های نظارتی مسئول در فراجا مبنی بر روی دادن برخی تخلفات از سوی نامبرده در شهریور ماه امسال، دادگاه نظامی استان سیستان و بلوچستان بلافاصله و با قید فوریت موضوع را در دستور کار ویژه قرار داد و تحقیقات در این زمینه را آغاز کرد.

بر همین اساس پس از تحقیقات دقیق صورت گرفته، شنیدن اظهارات شاکی پرونده و خانواده وی و همچنین دفاعیات متهم، بررسی گزارش نهادهای نظارتی فراجا، گزارش پزشکی قانونی و سایر مستندات و ادله موجود و تکمیل تحقیقات در دادسرا و صدور کیفرخواست، دادگاه نظامی یک استان سیستان و بلوچستان در تاریخ ۱۲ آذر ۱۴۰۱، ابراهیم کوچک زایی را به استناد مواد ۵۵، ۷۸ و ۳۸ قانون مجازات جرائم نیروهای مسلح و بند پ از ماده ۱۳۴ و ماده ۲۷ قانون مجازات اسلامی به جرم ایجاد جو بدبینی نسبت به فراجا به ۱۵ ماه حبس و از باب تهیه صورتجلسه خلاف واقع به ۱۵ ماه حبس تعزیری و از جهت لغو دستور و تهدید نیز هرکدام به ۱۵ ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

دادگاه علاوه بر حبس، نامبرده را به انفصال از خدمات دولتی و عمومی نیز محکوم کرده است.

حکم صادر شده قطعی و لازم الاجرا است، در بخش دیگری از پرونده هنوز آن حکم قطعی نشده و پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع شده و نتیجه اعلام شود آن نیز اطلاع رسانی میشود.

در مورد پرونده کلانتری ۱۶ زاهدان در روز جمعه ۸ مهر ۱۴۰۱ نیز در همان روز همکاران ما در دادسرا پرونده را ثبت کردند و در بعد ظهر همان روز در محل کلانتری حضور پیدا کرده و اقدامات لازم را انجام دادند، در نهایت شکات و افرادی که در آن محدوده زخمی شدند و اولیا دم افرادی که جانشان را از دست داده اند مراجعه کردند.

هم اکنون در بخشی که متهمین بودند تحقیقات پرونده تقریبا کامل و دو نفر بازداشت هستند و نفرات دیگری هم متهم هستند، علتی که تاکنون این پرونده منجر به صدور کیفر خواست نشده و به دادگاه ارسال نشده به این بوده که افرادی که شکایت کردند باید یک سری اسناد و مدارک ارائه میددند از جمله گواهی انحصار وراثت که برای دادگاه مهم است و اگر انجام نشود در دادگاه رسیدگی با مشکل مواجه می شود.

بعضی از زخمی شدگان نیز باید گواهی های طول درمان را از پزشکی قانونی اخذ می کردند که پیگیری کردیم که هر چه زودتر انجام و پرونده جهت صدور رای به دادگاه ارسال شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها