کد خبر: 672152
تاریخ انتشار :

واکنش اولیانوف به منفی‌بافی بورل درباره پیشبرد برجام

فارس/ نماینده روسیه در مذاکرات وین با رد ادعای مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره ممکن نبودن پیشبرد برجام، گفت مشکل کنونی موانع تصنعی است که برخی مشارکت‌کنندگان در این مذاکرات ایجاد می‌کنند.

واکنش اولیانوف به منفی‌بافی بورل درباره پیشبرد برجام
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

تداوم اظهارنظرهای بدبینانه و منفی‌گرایانه «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره برجام، که این روزها به نقش منفی اصلی سریال کارشکنی‌های غرب در احیای توافق هسته‌ای تبدیل شده، با واکنش دیپلمات ارشد روس همراه شد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین امروز (سه‌شنبه) در صفحه توئیتر خود به این ادعای بورل مبنی بر اینکه «در حال حاضر امکان پیشبرد [احیای برجام] وجود ندارد»، واکنش نشان داد.

اولیانوف در این‌باره نوشت: «خیر، با توجه به اینکه تمام مشارکت‌کنندگان در مذاکرات وین حول برجام اراده سیاسی لازم را دارند، پس هنوز امکان آن وجود دارد».

وی درباره بن‌بست کنونی پیش روی مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین توضیح داد: «متاسفانه مسئله اکنون این نیست؛ بلکه این است که برخی مشارکت‌کنندگان، موانع تصنعی [در مسیر مذاکرات] ایجاد می‌کنند».

این دیپلمات روس پیش از این نیز با بیان اینکه زبان زور و تهدید به دیپلماسی این روزهای اتحادیه اروپا تبدیل شده، از توسل بروکسل به این لحن در گفتگو با ایران انتقاد کرده بود.

چند روز قبل نیز «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه رباره ادعاهای مقامات آمریکایی و اروپایی مبنی بر پایان کار توافق هسته‌ای ایران، گفته بود: «در حال حاضر فعلا نمی‌توان گفت که برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) دفن شده، اما در بخش مراقبت‌های ویژه است».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها