کد خبر: 672163
تاریخ انتشار :

کشف سلاح‌های عجیب آمریکایی در خلیج فارس

فرمانده مرزبانی کل کشور گفت: یک شناور در استان بوشهر حامل قاچاق با بیش از پنج هزار سلاح قمه و شمشیر کشف شد و این سلاح‌ها ساخت کشور آمریکا به گونه‌ای است که هر قدر خون به آن‌ها اصابت کند برنده‌تر می‌شود.

کشف سلاح‌های عجیب آمریکایی در خلیج فارس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی کل کشور امروز در جمع خبرنگاران با تأکید بر تشدید اقدامات مقابله‌ای، از اجرای طرح رعد ۱۰ از ۲۰ بهمن ماه خبر داد و اظهار داشت: در این طرح تا به امروز ۸۱ فروند شناور مملو از کالای قاچاق کشف شده است.

وی ادامه داد: ۳۳ دستگاه خودروی راهسازی نیز که قصد ورود به کشور را داشته‌اند در این طرح کشف شده است که مبلغ آن نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

گودرزی با اشاره به شناور‌های جدید الحاقی به مرزبانی تصریح کرد: اخیراً شناور‌های نیمه سنگین و سبک در اختیار دریابانی استان‌های جنوبی کشور قرار گرفته است.

فرمانده مرزبانی کشور گفت: در یک هفته گذشته بیش از ۷ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و ۱۴۵ نفر از قاچاقچیان دستگیر و به دستگاه قضا معرفی شده‌اند.

گودرزی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته فقط در ۲ استان هرمزگان و بوشهر بیش از ۲ میلیون لیتر سوخت کشف شده که به صورت عمده در عمق دریا بوده است.

وی با بیان اینکه این طرح کماکان ادامه دارد خاطرنشان کرد: در این طرح از نیرو‌های جوان و با تجربه و سیستم‌های الکترونیکی و اپتیکی که به دست توانای جوانان ساخته شده مانند رادار‌های پیشرفته و دوربین‌های مورد نیاز برای پایش تصویری ساحل و عمق در آب‌های سرزمینی و اقتصادی کشور استفاده شده است.

فرمانده مرزبانی کل کشور با قدردانی از مردم مرزنشینی که اخبار و اطلاعات قاچاقچیان عمده را در اختیار مرزبانی قرار دادند تا بتوانند اقدامات مقابله‌ای برای برخورد با افرادی که پول‌های بادآورده و ناصواب را به دست می‌آورند تأکید کرد: نخواهیم گذاشت این افراد وسایل خطرناک مانند سیگار‌های الکترونیکی و برخی اقلام غیر قابل استفاده را که برای جوانان ما مضر است به داخل کشور بیاورند.

گودرزی از کشف ۶۰ تن مواد مخدر در کشور خبر داد و گفت: در مجموع از ابتدای سال تاکنون مرزبانی جمهوری اسلامی بیش از ۶ هزار میلیارد تومان کالای قاچاق کشف و ضبط کرده است.

فرمانده مرزبانی کشور در خصوص ورود اسلحه‌ها از مرز‌های غربی برای اغتشاشگران به کشور گفت: یک شناور در استان بوشهر حامل قاچاق با بیش از ۵ هزار سلاح قمه و شمشیر کشف شد و این سلاح‌ها ساخت کشور آمریکا به گونه‌ای است که هر قدر خون به آن‌ها اصابت کند برنده‌تر می‌شود؛ همچنین تنها در حوزه مرزبانی حدود سه هزار قبضه سلاح جنگی که با هدف رسیدن به دست اغتشاشگران و ایجاد ناامنی وارد کشور شده بود، کشف و ضبط شد.

وی امنیت مرز‌ها را کاملا پایدار دانست و تصریح کرد: تا زمانی که نیرو‌های جان بر کف جمهوری اسلامی وجود دارند جای نگرانی نیست و این یک شعار نیست بلکه واقعیتی است که داده‌های ما نشان می‌دهد و همه هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز‌های کشور امن هستند.

گودرزی یادآور شد: اگرچه تهدیداتی وجود دارد، اما اشراف اطلاعاتی بر عوامل تهدیدزا داریم.

فرمانده مرزبانی کشور از آموزش یگان‌های تکاور دریایی برای پیوستن به دریادلان مرزبانی در استان‌های جنوبی و شمالی کشور خبر داد و گفت: اعتقاد ما بر این است که اینجا جای جولان آمریکای تروریست و ارتش تروریستی آمریکا نیست و یقین بدانند که نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی بیش از گذشته اقتدار پیدا کرده و مردم عزیز نیز قدردان این تلاش‌های ارزنده هستند.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها