کد خبر: 672202
تاریخ انتشار :

اسلامی: مسئولین آژانس برای مذاکره در تهران هستند

ایرنا/ رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: مسئولین آژانس در تهران هستند و از روز گذشته در حال مذاکره، بازدید و بررسی هستند و ابهاماتی را که با برداشت ناثواب یک بازرس خلق شده بود نیز رفع و رجوع شده است.

اسلامی: مسئولین آژانس برای مذاکره در تهران هستند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمد اسلامی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و جمع خبرنگاران گفت: مذاکرات برجامی و توافق برجام معامله‌ای بوده که میان ۱+۵ و جمهوری اسلامی ایران برای اعتمادسازی انجام شد.

وی افزود: طرف‌های اصلی این معاهده تکالیفشان را انجام ندادند. به ویژه آمریکایی‌ها هم خودشون همکاری نکردند و هم اجازه ندادند دیگران همکاری کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: این جریان پرفشار سیاسی که به‌دنبال این است که تعهدات برجامی را ایران یکطرفه انجام دهد و آنها پایبند به تعهداتشان نباشند موضوع کاملاً غیرقابل قبولی است و ما فشارهای سیاسی، جوسازی، مساله‌آفرینی‌ها را برنمی‌تابیم.

اسلامی بیان کرد: موضوعی که وجود دارد این است که ما در چارچوب پادمان روابطمان با آژانس برقرار است مواردی را که بازرس آژانس مطرح کرده بود، مسئولین آژانس در تهران هستند و از روز گذشته در حال مذاکره، بازدید و بررسی هستند و ابهاماتی را که با برداشت ناثواب یک بازرس خلق شده بود رفع و رجوع شده است و یا در حال رفع و رجوع شدن قرار دارد.

وی ادامه داد: ما با تعامل، هماهنگی و پیگیری‌ که انجام دهیم همواره از اینکه به تولید ابهام جدیدی در فرایند همکاری‌های ما با آژانس بی‌انجامد جلوگیری می‌کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها