کد خبر: 672255
تاریخ انتشار :

دیلی تلگراف تشریح کرد:

تلاش بایدن برای جلوگیری از رفتن نام سپاه در لیست تروریستی

نشریه دیلی تلگراف انگلیس مدعی شد که دیپلمات‌های دولت جو بایدن روی لندن فشار آورده و تلاش می‌کنند تا مانع اجرای طرح وزارت کشور دولت ریشی سوناک، برای قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست موسوم به سازمان‌های تروریستی شوند.

تلاش بایدن برای جلوگیری از رفتن نام سپاه در لیست تروریستی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ایرنا نوشت: نشریه دیلی تلگراف انگلیس روز چهارشنبه در گزارشی مدعی شد که دیپلمات‌های دولت جو بایدن روی لندن فشار آورده و تلاش می‌کنند تا مانع اجرای طرح وزارت کشور دولت ریشی سوناک، برای قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست موسوم به سازمان‌های تروریستی شوند.

به گزارش این نشریه انگلیسی از منابع آگاه دولت انگلیس، وزارت امور خارجه ایالات متحده استدلال کرده است که لندن می‌تواند نقشی کلیدی به عنوان مذاکره کننده با تهران ایفا کند که با این اقدام تضعیف خواهد شد.

به نوشته دیلی تلگراف، وزارت خارجه انگلیس هم از این استدلال برای مخالفت با پیشنهاد وزارت کشور مبنی بر شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی استفاده کرده است.

این نشریه انگلیسی ادامه داد: این موضوع، با این واقعیت که دولت آمریکا خودش سپاه را پیش‌تر در فهرست به اصطلاح تروریستی با تصمیمی که در دولت ترامپ گرفته شد قرار داده، در تضاد است.

اولین بار همین نشریه (دیلی تلگراف) در ۱۳ دی‌ماه در گزارشی ادعا کرد که طرح شناسایی سپاه بعنوان نهاد تروریستی، مورد حمایت سوئلا براورمن وزیر کشور و معاونش تام توگندهات یکی از حامیان اصلی گروهک تروریستی منافقین قرار گرفته است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها