کد خبر: 672441
تاریخ انتشار :

هشدار؛ این افراد به هیچ عنوان عرق نعناع نخورند

عرق نعناع حاوی عصاره نعناع بوده و برای درمان علائم بسیاری از بیماری‌ها از جمله دل درد، اسهال، استفراغ، سردرد و ... مفید است، اما مضراتی، چون تحریک رفلاکس معده و فشارخون را نیز شامل بسیاری از مردم از دمنوش نعناع، به عنوان یک نوشیدنی بدون کافئین لذت می‌برند.

هشدار؛ این افراد به هیچ عنوان عرق نعناع نخورند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

عرق نعناع حاوی عصاره نعناع بوده و برای درمان علائم بسیاری از بیماری‌ها از جمله دل درد، اسهال، استفراغ، سردرد و ... مفید است، اما مضراتی، چون تحریک رفلاکس معده و فشارخون را نیز شامل بسیاری از مردم از دمنوش نعناع، به عنوان یک نوشیدنی بدون کافئین لذت می‌برند. ما در ایران محصولی به نام عرق نعناع داریم که در حقیقت عصاره نعناع به صورت مایع است و به گفته متخصصین، خواص فراوانی برای بدن و بسیاری از بیماری‌ها دارد.

خواص عرق نعناع

 

بهبود مشکلات گوارشی

کمک به رفع سردرد‌های تنشی و میگرن

خوشبو کردن دهان

بهبود گرفتگی سینوس‌ها

افزایش انرژی

کاهش درد قاعدگی

مبارزه با عفونت باکتریایی

کمک به خواب بهتر

کمک به کاهش وزن و لاغری

درمان یبوست

مفید برای کبد

مضرات عرق نعناع و تاثیر مصرف آن

نعناع به گفته برخی متخصصان، حاوی خواصی است که می‌تواند جریان و فشار خون را بهبود بخشد. با این وجود، بسیاری از متخصصان هشدار می‌دهند که بیماران مبتلا به فشارخون بالا از مصرف عصاره نعناع با غلظت بالا خودداری کنند. هنگام استفاده از آن به مقادیر زیاد، منتول می‌تواند اثر منفی بر فشارخون داشته باشد و ضربان قلب را بسیار افزایش دهد.

مضرات عرق نعناع برای رفلاکس معده

مانند بسیاری از گیاهان، نعناع و محصولات آن می‌تواند برای برخی تاثیرات منفی در پی داشته باشد. گرچه بر اساس گفته‌ها، نعناع برای مشکلات گوارشی و رفلاکس معده مفید است، تحقیقات اخیر می‌گویند که نعناع اتفاقا به عنوان محرک علائم رفلاکس اسید معده عمل می‌کند!

مصرف عصاره نعناع در دوز‌های سنگین، می‌تواند سمی باشد و پیروی از دستورالعمل‌های بهداشتی در این باره ضروری است. لازم به ذکر است که منتول خالص، سمی بوده و نباید مستقیما مصرف شود.

عوارض عرق نعناع برای اسهال

در صورتی که به اسهال مبتلا باشید، مصرف عرق نعناع می‌تواند موجب سوزش مقعد شود.

سایر عوارض جانبی احتمالی عرق نعناع به قرار زیر است

مصرف نعناع و عرق نعناع برای بسیاری بی‌خطر است. اگر چه توصیه می‌شود از آن‌ها برای مقاصد درمانی، بیش از ۸ هفته متوالی استفاده نکنید.

مصرف بیش از حد عرق نعناع می‌تواند موجب برخی عوارض جانبی از جمله سوزش سر دل، خشکی دهان، حالت تهوع و استفراغ شود.

عرق نعناع در بارداری و شیردهی

مصرف عرق نعناع در طول بارداری و شیردهی به اندازه متعادل، به احتمال زیاد ایمن است. با این حال، درباره اثرات آن و مقدار مصرف حتما با پزشک خود مشورت کنید. در صورت بارداری یا شیردهی باید مراقب میزان مصرف عرق نعناع باشید.

عرق نعناع برای کودکان و نوزادان

مصرف خوراکی عرق نعناع رقیق شده برای کودکان ایمن است. برای کودکان بالاتر از ۸ سال نیز می‌تواند از آن بدون نگرانی و بدون نیاز به ترکیب با آب استفاده کرد. عرق نعناع می‌تواند به درمان دل‌درد، اسهال و گرما‌زدگی کودکان کمک کند، اما اگر کودک به مشکلات گوارشی زمینه‌ای مبتلا است، باید با آب زیاد مصرف شود.

منبع: منیبان

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها