کد خبر: 672464
تاریخ انتشار :

هشدار جدی امیرعبداللهیان: غرب از بازی بی‌ثمر اتهام‌زنی علیه ایران دست بردارد

فارس/ وزیر امور خارجه ادعاها درباره استفاده از پهپادهای ایرانی در اوکراین را نادرست خواند و با بیان اینکه حامی صلح و مخالف جنگ هستیم، گفت: غرب باید دست از این بازی بی ثمر بردارد.

هشدار جدی امیرعبداللهیان: غرب از بازی بی‌ثمر اتهام‌زنی علیه ایران دست بردارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) هفتم اسفند ماه و در پی طرح ادعاهای بی اساس مبنی بر ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین در توئیتر نوشت: ادعاها در مورد پهپادهای ایرانی به کار گرفته شده در اوکراین نادرست است.

وی افزود: قرار بود دومین دیدار هیأت‌های سیاسی و نظامی ایران و اوکراین برگزار شود، اما برخی طرف‌های غربی فقط ادعا می‌کنند و هیچ سندی را ارائه نمی‌دهند.

امیرعبداللهیان با تأکید بر اینکه غرب باید دست از این بازی بی ثمر بردارد، تصریح کرد: ایران حامی صلح و مخالف جنگ است.

مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها ادعاها مبنی بر ارسال کمک و تسلیحات نظامی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده‌اند. در همی خصوص نیز ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه اخیرا در گفت‌وگویی با اسپوتنیک با بیان اینکه روابط نظامی و دفاعی ایران و روسیه در چارچوب منافع مشترک دو کشور و علیه هیچ کشور ثالثی نیست، گفت: آنهایی که ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به یک طرف جنگ صادر می‌کنند، اقدامشان کمک به پایان جنگ نیست.

گفتنی است تاکنون هیأت‌های ایرانی و اوکراینی یک دور در عمان دیدار کرده‌اند ولی مستنداتی از سوی اوکراینی‌ها درباره این ادعاها ارائه نشده است. 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها