کد خبر: 672530
تاریخ انتشار :

اعلام آمادگی امیرعبداللهیان برای تبادل زندانیان ایران و بلژیک

وزیر امور خارجه در دیدار همتای بلژیکی گفت: در چارچوب توافق قبلی، آماده حل مشکل مربوط به زندانیان دو کشور هستیم.

اعلام آمادگی امیرعبداللهیان برای تبادل زندانیان ایران و بلژیک
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه ریازین‌هایش در ژنو پذیرای خانم لحبیب وزیر امور خارجه بلژیک در محل اقامتش بود. 

در این دیدار، موضوعات سیاسی دوجانبه، برخی موضوعات بین المللی و نیز مسائل کنسولی دو کشور مورد تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به بیش از ۱۳۰ سال روابط تاریخی دو کشور، از دیدار امروز ابراز خرسندی کرد و گفت: با شما موافقم که برای حل مشکلات باید به گفت‌وگو و همکاری با یکدیگر ادامه دهیم. 

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به ارزیابی غلط برخی طرف‌های اروپایی در خصوص اغتشاشات اخیر در ایران، گفت که روابط و مسائل دوجانبه نباید تحت تاثیر این محاسبات و ارزیابی‌های غلط قرار گیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مسائل کنسولی نیز اظهار داشت: در چارچوب توافق قبلی، آماده حل مشکل مربوط به زندانیان دو کشور هستیم. 

وزیر امور خارجه کشورمان همچنان مواضع و دیدگاه‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران را در خصوص موضوع اوکراین برای همتای بلژیکی تبیین کرد.

خانم حاجه لحبیب وزیر امور خارجه بلژیک هم ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و گفت‌وگو که در استمرار گفت‌وگوهای مختلف دو طرف صورت می‌گیرد، گفت، نقطه نظر من هم هست که علیرغم دیدگاهای مختلف در خصوص برخی موضوعات، باید کانال گفت‌وگوها را حفظ کنیم.

وزیر خارجه بلژیک افزود: علاقه‌مندیم که در گفت‌وگوها از این سطح موضوعات فراتر رویم.

وی دیدگاه‌های کشورش در خصوص موضوعات کنسولی بین دو کشور را بیان کرد. 

وی با تأکید بر ضرورت ادامه گفت‌وگوهای دوجانبه در خصوص موضوعات مدنظر دو کشور، افزود: گفت‌وگوهای دو کشور نباید تحت تاثیر مواضع و دیدگاه‌های برخی نمایندگان مجلس قرار گیرد.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها