کد خبر: 672531
تاریخ انتشار :

ادعای رئیس‌جمهور عراق برای میانجی‌گری میان ایران و عربستان سعودی

رئیس‌جمهور عراق با بیان اینکه این کشور بهبود روابط با کشورهای همسایه را مایه قدرت خود می‌داند، گفت که بغداد تمایل دارد میانجیگری میان ایران و عربستان سعودی را ادامه دهد.

ادعای رئیس‌جمهور عراق برای میانجی‌گری میان ایران و عربستان سعودی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«عبداللطیف جمال رشید» رئیس‌جمهور عراق در مصاحبه با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» که امروز (دوشنبه)، منتشر شده است، به روابط ایران و عربستان سعودی پرداخت.

رئیس‌جمهور عراق در این مصاحبه اظهار داشت که بهبود روابط عراق با کشورهای همسایه از جمله ایران، سوریه، کویت، عربستان سعودی، ترکیه و اردن مایه قدرت عراق است.

عبداللطیف جمال رشید در ادامه گفت که عراق تمایل دارد میانجیگری در گفت‌و‌گوی ایران و عربستان سعودی را پیش ببرد.

عراق از آوریل ۲۰۲۱ پنج دور میزبان گفت‌و‌گوهای مستقیم نمایندگان ایرانی و عربستان سعودی در بغداد بوده است که آخرین آن در دوره دولت «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر پیشین عراق برگزار شد. این گفت‌و‌گوها در سطحی پایین انجام می‌شد. قرار بود ششمین دور گفت‌و‌گوها در ژوئن ۲۰۲۲ برگزار شود، اما به دلایل نامشخصی چنین اتفاقی نیفتاد. گفت‌و‌گوهایی که به ادعای «فؤاد حسین» قرار بود در سطح وزرای خارجه ایران و عربستان سعودی برگزار شود.

«محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر کنونی عراق نیز در گفت‌و‌گو با رسانه‌های متعددی تأکید کرده است که بغداد از ادامه گفت‌و‌گوهای ایران و عربستان سعودی حمایت می‌کند.

او ماه گذشته در گفت‌وگو با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» در پاسخ به این سوال که آیا به زودی دور جدیدی از گفت‌وگوها میان عربستان سعودی و ایران به میزبانی بغداد آغاز خواهد شد، گفته بود: «ان شاء الله. به زودی این دیدار صورت خواهد گرفت. از آغاز به کار دولت و بنا به درخواست برادران در عربستان سعودی و ایران، ما می‌خواهیم که این روابطه ادامه یابد و آن را ضروری می‌دانیم زیرا هر چه قدر دیدگاه‌های متفاوت در منطقه به یکدیگر نزدیک‌تر شوند، ثبات بیشتری به وجود می‌آید.»

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها