کد خبر: 672601
تاریخ انتشار :

اقرار رژیم صهیونیستی به ناتوانی در حمله به ایران

رسانه های صهیونیستی به نقل از منابع دیپلماتیک این رژیم اقرار کردند که توانایی مقابله نظامی با ایران را ندارند.

اقرار رژیم صهیونیستی به ناتوانی در حمله به ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از شبکه المیادین، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی به نقل از منابع دیپلماتیک مطلع این رژیم اعلام کرد که تل آویو آمادگی حمله نظامی به ایران را ندارد.

یک منبع دیپلماتیک عالی رتبه صهیونیستی در گفت‌وگو با این شبکه گفت: برداشت ما از اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی این است که این رژیم درحال حاضر آمادگی حمله به ایران را ندارد و گزینه نظامی موثری که بتواند برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کند، در اختیار ندارد.

گیل تماری، تحلیلگر شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی معتقد است که اظهارات نتانیاهو به این دلیل است که توان هسته‌ای ایران افزایش یافته و اوضاع داخلی رژیم صهیونیستی در پی درگیری های اخیر با مبارزان فلسطینی نا به سامان است.

در این گزارش آمده است که رژیم صهیونیستی ممکن است فعالیت های سایبری و اقدامات تخریبی خود علیه ایران را ادامه دهد اما اقدامات این رژیم بیشتر از این نخواهد بود.

منابع دیپلماتیک صهیونیستی می گویند که ایران از این مساله به خوبی مطلع است و در عملیات اخیر غزه تمام موشک‌های رهگیری رژیم صهیونیستی و ذخایر موشکی گنبد آهنین طی ۱۰ روز به پایان رسید، این درحالی است که اگر تل‌آویو حمله علیه ایران انجام دهد پاسخ تهران گسترده و طولانی خواهد بود.

این منابع همچنین اعلام کردند که رژیم صهیونیستی برای مقابله با ایران هیچ گونه ائتلافی نه با آمریکا و نه با اروپایی ها ندارد بنابراین مسئولان ارشد رژیم صهیونیستی معتقدند که گزینه نظامی فعلا مطرح نیست.

به گزارش ایسنا، روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم نیز روز گذشته (دوشنبه) در یادداشتی به قلم عبدالباری عطوان، نویسنده سرشناس جهان عرب با اشاره به پیشرفت‌های هسته‌ای ایران و اظهارنظر مقامات غربی مبنی بر اینکه ایران توان غنی‌سازی ۹۰ درصد را داد نوشت: ایران از مرحله در حال هسته‌ای شدن عبور کرده و موفق شد که وارد باشگاه کشورهای هسته‌ای شود.

در این گزارش آمده است که ایران در مساله موشک‌های بالستیک فراصوت و تولید پهپادها نیز پیشرفت‌های گسترده‌ای محقق کرده است.

در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به دستاوردهای موشکی و پهپادی اخیر ایران و رونمایی از موشک «پاوه» و پهپاد «شاهد ۱۴۹» و اظهارات سردار حاجی زاده مبنی بر توانایی ایران در هدف قرار دادن کشتی های جنگی آمریکا در اقیانوس هند آمده است: این اطلاعات را که تمام آمریکایی ها و اروپایی ها از آن مطلع هستند را به ژنرال های عربی می‌گوییم؛ کسانی که سینه‌هایشان پر از مدال و نشان افتخار است درحالی که حتی وارد یک جنگ نشدند و اگر هم شدند شکست خورده از آن بیرون آمدند.

سردار سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء(ص) اخیرا در جمع فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران تاکید کرد: قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص)، ستادکل نیروهای مسلح، ارتش و سپاه، هرگونه اقدام تهدید آمیز رژیم صهیونیستی را علیه منافع و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران بر اساس اطلاع، هماهنگی و حمایت آمریکا ارزیابی می‎کنند و از سوی نیروهای مسلح به آن اقدام قاطع صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: هیچ نوع پنهان کاری‌های این دو دشمن ملت ایران در زمینه‎ی همکاری و مشارکت در ابعاد عملیاتی و تاکتیکی و فنی از دید دستگاه‌های اطلاعاتی ما پوشیده نیست، ما هشدار می‌دهیم به آمریکایی‌ها، هر گونه حمایت از اقدامات رژیم صهیونیستی علیه ایران، به خطر انداختن جان سربازان آمریکایی در منطقه است.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء(ص)  گفت: هر کشوری که با رژیم صهیونیستی برای تهدید امنیت ملی ایران همکاری کند، هزینه اقدامات خود را خواهد پرداخت و نیروهای مسلح قدرتمند ما مبداء تجاوز و تمام مراکز و پایگاه‌های هماهنگ و کمک کننده را در مسیر و فضای استفاده شده برای عبور، مورد تهاجم کوبنده و آماج حملات خود قرار خواهند داد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها