کد خبر: 672605
تاریخ انتشار :

ادعاهای ضدایرانی وزیران خارجه آلمان و رژیم صهیونیستی

«آنالنا بربوک» و «الی کوهن» وزیران امور خارجه آلمان و رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه پس از رایزنی های دو جانبه در برلین، ادعاهای ضد ایرانی خود را از سپاه پاسداران تا برنامه اتمی کشورمان تکرار کردند.

ادعاهای ضدایرانی وزیران خارجه آلمان و رژیم صهیونیستی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وزیر امور خارجه آلمان در نشست خبری مشترک با همتای صهیونیست خود گفت که دولت برلین به تعهداتش در قبال امنیت تل‌آویو متعهد است و «اسرائیل می‌تواند در این زمینه به ما اعتماد کند»

وی در این زمینه به سیاست‌ خارجی مشترک دو طرف از جمله در مورد ایران اشاره کرد و ضمن تکرار اظهارات مداخله‌جویانه در امور داخلی کشورمان مدعی شد که ایران از طریق حمایت از گروه‌های نظامی ثبات و امنیت خاورمیانه را تهدید می‌کند.

بربوک با بیان اینکه برلین و تل آویو درباره برنامه هسته‌ای ایران نگران هستند، به گزارش ادعایی شبکه آمریکایی بلومبرگ درباره غنی‌سازی ۸۴ درصدی اورانیوم در ایران اشاره کرد و مدعی شد «این سطح از غنی‌سازی هیچ توجیه غیرنظامی ندارد.»

تارنمای شبکه بلومبرگ یکشنبه شب با انتشار گزارشی ادعایی، به نقل از دو مقام دیپلمات ناشناس مدعی شد که در نتیجه بازرسی‌های اتمی صورت گرفته در ایران طی هفته گذشته، مقادیری اورانیوم غنی‌شده با غلظت نزدیک سطح مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی کشف شده است.

این رسانه آمریکایی ادعا کرد: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تلاش است تا چگونگی انباشت اورانیوم غنی‌شده با خلوص ۸۴ درصد توسط ایران را روشن کند». بلومبرگ این ادعا را در کنار گزارش تحریک آمیز خبرگزاری رویترز قرار داد که دو هفته پیش ادعای تغییراتی را در تاسیسات اتمی فردو مطرح و در این گزارش تلاش کرد تا به سهم خود در پروژه سیاه‌نمایی برنامه اتمی ایران بدمد.

در همین پیوند کشورهای اروپایی و آمریکا، در ادامه مواضع خصمانه خود علیه برنامه صلح‌آمیز هسته ای ایران خواستار تحقیقات آژانس اتمی در این رابطه شدند. قرار بود آژانس هفته پیش گزارشی را در این رابطه منتشر کند که موضوع پس از بررسی بازرسان آژانس رفع‌ورجوع شد.

وزیر امور خارجه آلمان در ادامه، باتکرار اتهامات علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان عنوان کرد که «عدم دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای» موضع مشترک برلین و تل آویو است. وی با چشم‌پوشی از زرادخانه های مملو از تسلیحات هسته ای رژیم صهیونیستی مدعی شد که دستیابی ایران به سلاح هسته ای پیامدهایی را برای منطقه به دنبال خواهد داشت.

در ادامه این نشست، «الی کوهن» در سخنانی مدعی شد که تنها راه توقف پیشرفت‌های هسته‌ای ایران فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی است. وی مدعی شد که درباره ایران دو راه وجود دارد، یا بازگشت به تحریم‌ها یا گزینه نظامی جدی.

وی ادعا کرد که در جریان دیدارش با وزیر خارجه آلمان از وی خواسته است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد.

بحث قرار دادن سپاه به فهرست سازمان‌های موسوم به تروریستی خارجی چند ماهی است که در فضای سیاسی انگلیس و برخی کشورهای تندرو اروپایی سر زبان‌ها افتاده؛ اما با موانع قانونی و پیچیدگی‌های حقوقی روبرو شده است.

وزیر امور خارجه آلمان هم چندی پیش تصریح کرد: کارشناسان این کشور هیچ دلیل حقوقی برای قرار دادن سپاه پاسداران ایران در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی پیدا نکرده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران بارها نسبت به تبعات رفتارهای مداخله‌جویانه غرب هشدار داده و تصریح کرده که این قبیل اقدامات بی‌پاسخ نخواهد ماند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها