کد خبر: 672625
تاریخ انتشار :

نماینده اهواز خبر داد:

استیضاح دوم فاطمی امین را در دستور کار مجلس

سیدکریم حسینی نماینده اهواز می‌گوید: استیضاح دوم وزیر صمت جدی است و عمده نمایندگان حتی آنان که در استیضاح اول رای مخالف استیضاح دادند، در حال حاضر، موافق استیضاح هستند.

استیضاح دوم فاطمی امین را در دستور کار مجلس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رویداد۲۴ نوشت: سیدکریم حسینی نماینده اهواز در واکنش به گرانی و تورم بالایی که در کشور وجود دارد، به رویداد۲۴ می‌گوید: در واقعیت میدانی، وضعیت بازار به شدت متلاطم و بی‌ثبات است و متاسفانه هرچه جلوتر می‌رویم، اوضاع به ضرر مردم می‌شود. به طور مثال، برای مردم سوال است وقتی وضعیت واردات و عرضه خودرو به این شکل است، چطور به راحتی حواله خودرو به مدیران مجموعه یک خودروسازی داده می‌شود. همه این اتفاقات، متوجه شخص وزیر صمت بوده و ایشان باید پاسخگو باشد.

او می‌گوید: در حال حاضر وضعیت قیمت لوازم خانگی، خودرو و مایحتاج مردم مساعد نیست و به شدت قیمت‌ها بالا رفته و کنترل نرخ‌ها به هیچ وجه قابل توجیه نیست. از طرفی، مسئولان آمار می‌دهند و عرضه خودرو را در بورس توجیه می‌کنند، ولی واقعیت میدانی چنین نیست. ما وقتی سفره مردم را می‌بینیم، وقتی در بازار عرضه کالا می‌رویم، می‌بینیم مردم ناراضی هستند. این نارضایتی باید حدّ یقف داشته باشد که ما بدانیم دارد برخورد صورت می‌گیرد یا بفهمیم ساماندهی اوضاع در دستور کار مسئولان است.

نماینده مجلس: فاطمی‌امین کاری کرد مردم برای حمل‌ونقل سراغ فرغون بروند/ دولت در برکناری وزیر صمت پیش دستی کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس می‌گوید: اکنون، مدیریتی در قیمت‌گذاری‌ها و عرضه کالا‌ها مشاهده نمی‌شود، به‌ویژه در بحث واردات و عرضه خودرو. اینکه جشن بگیریم که چند دستگاه خودروی خارجی وارد کشور شده یا چند خودرو پشت مرز و گمرک است و چند خودرو وارد بورس شده، به هیچ وجه توجیه وضعیت کنونی نیست. از نظر کارشناسان اقتصادی هم، این‌گونه اقدامات به جای اینکه وضعیت را بهبود بخشد، بدتر می‌کند.

حسینی با اشاره به این رویکرد و ایجاد بدبینی در بین مردم، می‌گوید: عملکرد بسیاری از وزارتخانه‌ها را خوب می‌بینیم، ولی کافی است عملکرد وزارت صمت که مایحتاج عمومی مردم، قیمت‌گذاری‌ها و واردات خودرو دست آن‌ها است، خوب نباشد، آن‌گاه نارضایتی مردم بالا می‌گیرد. قطعاً وزیر صمت باید پاسخگوی وضعیت کنونی باشد. عملکرد وزیر صمت به هیچ وجه مشخص نیست و کار‌ها و اظهاراتش به جای بهتر کردن اوضاع، وضعیت را بدتر می‌کند.

او می‌گوید: امروز وزیر صمت به عنوان یک وزیر به حساب نمی‌آید، بلکه بخش زیادی از بدبینی‌ها و بدگویی‌های دولت متوجه این وزارتخانه است که به وظایف خود درست عمل نمی‌کند و دولت را زیر سوال برده است، بنابراین دولت باید برای حفظ حیثیت خود به جای اینکه منتظر مجلس و استیضاح باشد، خودش وضعیت وزیر را تعیین تکلیف کند.

نماینده اهواز می‌گوید: استیضاح دوم وزیر صمت جدی است و عمده نمایندگان حتی آنان که در استیضاح اول رای مخالف استیضاح دادند، در حال حاضر، موافق استیضاح هستند. از این‌رو، قریب به یقین در استیضاح احتمالی آقای فاطمی‌امین، شرایط متفاوت از جلسه استیضاح اول باشد و امیدوار هستیم این دفعه این تحرکات، جواب خوبی بدهد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها