کد خبر: 672637
تاریخ انتشار :

جزئیات کامل سفر گروسی به ایران از زبان اسلامی

مهر/ رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: عده‌ای مدعی بودند ما پاسخ آژانس را نداده‌ایم در این زمینه هم گفتگو صورت گرفت و با دعوت رسمی از آقای گروسی، ایشان طی یکی دو روز آینده به ایران خواهند آمد.

جزئیات کامل سفر گروسی به ایران از زبان اسلامی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در تعاملات با آژانس بین المللی انرژی اتمی طبق روال همیشگی و به طور ویژه‌تر به خصوص در این مقطع که امپریالیسم رسانه‌ای تمام توان خود را برای ضرر به کشور به کار می‌برد و سعی کرد این سفر را هم شکل دیگری جلوه دهد.

وی عنوان کرد: مواردی که اعلام شده بود مانند عدم انطباق بیانیه طراحی سانترفیوژ ها به خوبی مرور شد و به لطف الهی جمع شد و مشخص شد انحراف خاصی وجود ندارد و موضوعات با توجه به بحث کارشناسی واجد اهمیت نبوده که بخواهد مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: نکته دوم این بود که عده‌ای مدعی بودند ما پاسخ آژانس را نداده‌ایم در این زمینه هم گفتگو صورت گرفت و با دعوت رسمی از آقای گروسی، ایشان طی یکی دو روز آینده به ایران خواهند آمد.

اسلامی افزود: مدیر کل ازانس همیشه باید به صورت فصلی دو گزارش به شورای حکام بدهد. یک گزارش روز دوشنبه ارسال خواهد شد گزارش برجامی آنها هم به زودی ارسال می‌شود. سند برجام به دلیل اینکه طرفین متعهد تعهدات خود را انجام ندادند ما اقدام قانونی انجام دادند. ممکن است آژانس گزارش بدهد اما به معنای آن نیست که کنترل نشده باشد.

وی در مورد محورهای گفتگوی در سفر گروسی به ایران نیز گفت: موضوع همین مواردی است که به عنوان پادمانی نام گذاری کردند و بسته شدن این پرونده. برای بسته شدن پرونده اینها مطرح است که دلیل برجام همین موارد اتهامی است و ۲۰ سال است که مذاکره شده و سند برجام شده و مواردی نبوده که دوباره بارگزاری و نو شود و بگوییم قرار است دوباره برجام صورت گیرد.

وی در رابطه با اینکه آیا سفر گروسی می‌تواند گره گشای پرونده هسته‌ای باشد، گفت: ما چیز غیر عادی که تحت فشار و سیاسی باشد را نمی‌پذیریم.

رئیس سازمان انرژی اتمی در مورد مسائل مطرح شده در خصوص اقدامات ایران شفاف نیست قادر به راستی آزمایی نیستیم بیان کرد: اصلاً در گزارش چنین چیزی نیامده است.

اسلامی در خصوص اینکه سال گذشته همه فکر می‌کردند که برجام به امضا برسد و موفق نبود آیا امسال اتفاق جدیدی افتاده است که احتمال امضای برجام وجود دارد؟ خاطرشان کرد: هر چیزی که گفته شده و باید نوشته می‌شد، نوشته شده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها