کد خبر: 672769
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با جعفرزاده ایمن‌آبادی

دولت رئیسی نیامد که فقط غصه بخورد

یک فعال سیاسی گفت: دولت به جای آنکه انرژی اش را برای داستان سازی بگذارد، کاری کند که مردم آثار آن را بر سر سفرهای خود ببینند.

دولت رئیسی نیامد که فقط غصه بخورد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌ نیوز: دولت سیدابراهیم رئیسی اگر تا چند ماه پیش شعار ما می توانیم سر می داد و ادعا می کرد حقوق ملت را از دهان شیر بیرون می کشد، حالا هزار و یک دلیل می آورد که نمی تواند و فقط غصه می خورد! این دولت همه ناکامی ها از سقوط ارزش پول ملی و گرانی کالاها تا مسمومیت دانش آموزان را به گردن دشمن فرضی می اندازد و به همین راحتی کارآمدی خود را زیر سئوال می برد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفتگو با نامه نیوز درباره همدردی های مکرر دولت رئیسی با مردم گفت: این دولت نیامد که فقط غصه بخورد و به شکل نمادین با مردم همدردی کند و بگوید «شبی نیست که تا صبح نخوابد». توصیه می کنم آقای رئیسی جمهور از امشب تا صبح بخوابد اما وضع اقتصاد درست کند.

وی افزود: دولت آقای رئیسی بیشتر شوآف انجام می‌دهد و با گفتاردرمانی، خبردرمانی و دستاوردسازی می خواهد حال کشور را خوب نشان دهد، حال آنکه عملا هیچ اقدام مثبتی را از این دولت شاهد نیستیم. در واقع وقتی دولت سیزدهم نمی تواند کاری برای مردم بکند، می خواهد از طریق اظهارهمدردی با مردم بگوید در جریان مشکلات زندگی آنها است.

این فعال سیاسی اعتدالگرا اظهار کرد: گرچه دولت دنبال ایجاد یک فضای روانی است اما مردم هوشیارتر از این حرف ها هستند. مردم فرق حرف را تا عمل می دانند و نیازی به اظهارهمدردی های یخچالی دولت ندارند. مردم فقط یک خواسته از دولت دارند و آن اینکه اوضاع اقتصادی سروسامان پیدا کند.

وی با اشاره به استفاده دولت رئیسی از رویکرد پوپولیستی تکراری ادامه داد: شاید این روش در دو یا سه دهه گذشته جواب می داد ولی الان دیگر جواب نمی دهد اما دولت متأسفانه متوجه این واقعیت نیست و به جای آنکه اقدام عملی برای حل مشکلات انجام دهد، حرف های نخ نماشده و کهنه ای را می زند که از آن چیزی برای مردم حاصل نمی شود.

این نماینده ادوار مجلس بیان کرد: با حرف های پوپولیستی دولت نمی تواند پایگاه اجتماعی خود را حفظ کند چون خیلی کم هستند افرادی که این اظهار همدردی‌های دولت با مردم را باور کنند. مردم تقاضای روشنی از دولت دارند، آنها می گویند «دولت کاری کند که وقتی صبح می شود دلار آسانسوری قیمتش جهشی بالا نرود و هزینه بی عرضگی ها و نادانی ها از جیب ما نشود.

وی ادامه داد: مسئولان دولتی می گویند «ما هم به بازار می رویم و خرید می کنیم»، پس خیلی سنگ دل هستند که از قیمت خبر دارند و کاری انجام نمی دهند. در واقع اگر می گفتند «اطلاعی از قیمت ها ندارند» بهتر بود چون مردم می دانستند وضعیت فعلی نتیجه بی اطلاعی آقایان است اما وقتی مردم در حال له شدن هستند، مسئولان دولتی هم می دانند و کاری نمی کنند، این موضوع جای هیچ توجهی ندارد.

جعفرزاده گفت: امروز وقتی در بازار به دست مردم نگاه می شود، عمدتا خالی هست چون مردم توان خرید ندارد. مردم دولتی نمی خواهند که فقط زبان بازی و لفاظی کند، آنها دولتی می خواهند که برای حل مشکلات قدم های جدی بردارد. اساسا دولت برای غصه خوردن و گریه زاری برای وضع زندگی مردم روی کار نمی آید، دولت تشکیل می شود که به وضع زندگی مردم رسیدگی کند.

وی افزود: مطلبی را می خواندم که نوشته بود دولت تا پایان دوره مسئولیتش به مرخصی برود بهتر است چون کاری که نمی کند، حرف هم نزند خیلی اوضاع مملکت بهتر می شود. در مجموع دولت ناتوان است و فکر می کند با فضاسازی های روانی می تواند به روزمرگی بگذارد و جامعه نیز متوجه چیزی نشود. گذشت زمانی که مردم خبرها را صرفا از تلویزیون دریافت می کردند، آنقدر کانال های اطلاع رسانی وجود دارد که کسی به اخبار تلویزیون نگه نمی کند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: دولت به جای آنکه انرژی اش را برای داستان سازی بگذارد، کاری کند که مردم آثار آن را بر سر سفرهای خود ببینند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها