کد خبر: 672783
تاریخ انتشار :

اسلامی: در پی بی‌عهدی طرف‌های برجام، تعهداتمان را کاهش دادیم

رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: ایران در پی بی‌عهدی طرف های برجام به موجب قانون اقدام راهبردی تصمیم به کاهش تعهدات برجامی گرفت.

اسلامی: در پی بی‌عهدی طرف‌های برجام، تعهداتمان را کاهش دادیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: با توجه به اینکه طرف ها به تعهدات خود در برجام عمل نکردند و حتی مانع همکاری کشورها و سایر شرکت ها با ایران شدند و تحریم ها را هم افزایش دادند ایران به موجب قانون اقدام راهبردی تصمیم به کاهش تعهدات گرفت و این باعث شد تا وقتی ما کاهش تعهدات داریم آژانس بیاید و گزارش عدم انطباق تهیه کند و بگوید از وضعیت اطلاع ندارم.

محمد اسلامی در سخنانی در شبکه خبر که صبح روز شنبه انجام شد با اشاره به سفر مدیرکل آژانس به تهران و مذاکرات میان دو طرف گفت: موضوع پایش عملکرد و وضعیت و ظرفیت صنعت هسته‌ای ایران است که به موجب برجام تکالیفی را شورای امنیت به آژانس داده است.

به نوشته ایسنا، وی ادامه داد: با توجه به اینکه طرف ها به تعهدات خود در برجام عمل نکردند و حتی مانع همکاری کشورها و سایر شرکت ها با ایران شدند و تحریم ها را هم افزایش دادند ایران به موجب قانون اقدام راهبردی تصمیم به کاهش تعهدات گرفت و این باعث شد تا وقتی ما کاهش تعهدات داریم آژانس بیاید و گزارش عدم انطباق تهیه کند و بگوید از وضعیت اطلاع ندارم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها