کد خبر: 672993
تاریخ انتشار :

بی‌محلی کنگره آمریکا به طرح مصی علینژاد

مدتی پیش خبری در رسانه‌های فارسی زبان لندن نشین منتشر شد با این عنوان که کنگره آمریکا قانون هانت مسیح علینژاد را تصویب کرده اما این قانون صرفاً در حد یک فضاسازی رسانه‌ای بیشتر نبوده است.

بی‌محلی کنگره آمریکا به طرح مصی علینژاد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مدتی پیش بود که خبری در رسانه‌های فارسی زبان لندن نشین منتشر شد با این عنوان که کنگره آمریکا قانون هانت مسیح علینژاد را تصویب کرده است.

پیشنهاد این قانون اواخر سال 2021 مطرح شد، اما در سنا و کنگره حتی بررسی هم نشد و در حد یک پیشنهاد باقی ماند. اما نکته اینجاست که اگر لایحه‌ای که در دوره 2 ساله یک کنگره معرفی شده ،توسط کمیته مربوطه و دقیقاً به همان صورت و شکل و محتوایی که معرفی شده به رای گذاشته نشود این لایحه به مجلس بعدی منتقل نمی‌شود و با اتمام دوره دو ساله رسماً می‌میرد.

این طرح تا پایان دوره کنگره به رای گذاشته نشد و سناتوری هم که طرح را به سنا برده بود بازنشسته شد. اما اواخر دسامبر2022 ، خبر تصویب این قانون توسط رسانه‌های فارسی زبان خارجی منتشر شد. با این حال غیر واقعی بودن خبر آنقدر مشخص بود که صدای برخی براندازها را هم درآورد و اینترنشنال و بقیه رسانه‌ها هم خبر را از سایت‌های خبری‌شان، پاک کردند.

یک لایحه برای تبدیل شدن به قانون در آمریکا،  باید اول در سنا تصویب شود، پس از آن در کنگره به تصویب برسد تا بعدِ ابلاغ به رییس جمهور عملیاتی شده و قانون اجرا شود. اما نکته خنده‌دار ماجرا اینجاست که این طرح حتی بررسی هم نشده و در حد معرفی باقی چه برسد به اینکه کنگره آن را تصویب کرده باشد. 

اسناد دفتر قوانین 2022آمریکا و قوانین کنگره برای همان سال هم نشان می‌دهد که لایحه هانت در لیست قوانین نیست و در مرحله اول معرفی باقی مانده است. امروز اگر به مجلس، کاخ سفید و دادگاه عالی آمریکا مراجعه کنید و بخواهید قانون هانت علینژاد را در لیست قوانین ایالات متحده نشان‌تان بدهند، به شما خواهند گفت که چنین قانونی وجود ندارد و لایحه تحت این عنوان برای همیشه مرده است.

منبع: فرهیختگان

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها