کد خبر: 673031
تاریخ انتشار :

سید حسن نصرالله به مردم ایران پیام داد + متن پیام

پیام‌ سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در همایش « دیپلماسی مقاومت: نکوداشت مرحوم حسین شیخ الاسلام» توسط سید حسن فضل الله، نماینده حزب الله در پارلمان لبنان قرائت شد.

سید حسن نصرالله به مردم ایران پیام داد + متن پیام
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

متن کامل این پیام بدین شرخ است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وصلَّی الله علی سیدنا ونبینا محمد وعلی آله الطیبین الطاهرین

السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

خداوند در کتاب مقدس خود می فرماید:

بسم الله الرحمن الرحیم

الذین تتوفَّاهم الملائکة طیبین یقولون سلامٌ علیکم ادخلوا الجنَّة بما کنتم تعملون

(صدق الله العلی العظیم)

امروز در آستانه پانزدهم ماه مبارک شعبان، سالروز ولادت با سعادت حضرت امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در گرامیداشت یکی از مردان بزرگی که مشعل انتظار را به دوش می‌کشید و زیر لوای امام خمینی در آمادگی برای ظهور صاحب عصر و زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فعالیت می کرد،گرد هم آمده ایم. در محفل سالگرد برادر عزیز حاج حسین شیخ الاسلام رضوان الله علیه، گرامی میداریم یاد مرد انقلاب و کشور، دیپلمات انقلابی و مبارز پیرو خط امام را. مردی که  به عنوان دیپلماتی که حامل پیام جمهوری اسلامی بود، دیپلماتی که مواضع جمهوری اسلامی را در حمایت از آرمان های عادلانه امت  از جمله فلسطین و لبنان و عراق و سوریه و هر ملت مظلومی که در مورد هجوم قدرت های استکبار و سلطه بود منعکس می کرد. او تصویر کشورش را در قالب ایمان انسانی بیان می کرد، ما او را در کشورهای عربی اینگونه می شناختیم.

 این  امر او را به عنوان یک مقام مسئول الگو تبدیل کرد که  معنای مسئولیتی را که به عهده او  موکول شده می دانست و بار سنگین آن در پیشگاه خداوند و مردم را می فهمید. این مسئولیت که به عهده او بود؛ یک مسئولیت معمولی نبود. زیرا دارای ارزش های دین واقعی و هویت کشور پیشرو در جهان بود. ایران کشوری است که مردم جهان به دنبال الگوبرداری از آن  و از تجربه آزادی و استقلال آن  به عنوان  الگو  در سیاست، اقتصاد، فرهنگ و نظام ارزشی، ظرفیت سازی، مبارزه با نیروهای ظلم، سرکوب و استکبار و  خودداری از تسلیم به استکبار، حفظ حاکمیت، کرامت و حقوق، ایستادن در کنار مظلوم و ایستادگی در برابر ظالم هر چقدر هم قوی و توانا باشد؛هستند. همانطور که امام علی(ع) خطاب به حسنین(ع) فرمود: «دشمن ظالم و یار و کمک کار مظلوم باشید». این ملت ها ، جمهوری اسلامی را با دستاوردها، رشد، توسعه، موضع گیری ها و اتخاذ مسائل حق و عدالت  می بیند همچنین آن را از طریق نظام ارزشی ای که ایجاد کرده و آنچه در تصویر مقامات و نمایندگان خود در خارج از کشور در شخصیت، عملکرد، نقش و نحوه بیان موضع جمهوری اسلامی منعکس می کند، به ویژه با توجه به تلاش های دشمنان برای خدشه دار کردن چهره آن  و آن را همانطور که نیست ارائه دهند، می بینند.

آنچه در عملکرد و شخصیت برادر حسین، شیخ الاسلام (رحمه الله علیه) و در سمت های مختلفی که داشت؛ دیده ایم؛ این است که ایشان مؤمنی است که به خداوند متعال و رسول الله و ائمه اهل بیت صلوات الله علیهم و به  امام مهدی امام زمانش (عجل الله تعالی فرجه الشریف) دلبسته  بود. علاوه بر این،  او فردی که صاحب اخلاق بالا ، متعهد به نظام ارزشهای اسلامی ، و  به رویکرد ولایت فقیه به امام خمینی (ره) و با  امام سید علی خامنه ای (مدظله العالی) پایبند بود. همه این ها،  با جهاد و جسارت و فداکاری و مسئولیت پذیری او به گفتار و کردار تبدیل شد. او به تعلق خود به جمهوری اسلامی و هویت ملی خود افتخار داشت. ایشان در فعالیت خستگی ناپذیر خود نماینده هویت مردم  ایران  با تاریخ مهم این کشور  و در کمک به تمدن بشری بود. مردم ایران که در هر یک از ایستگاه های تاریخی، جهان را با فرهنگ و پختگی و حضور دائمی خود در دفاع از آزادی و استقلال و کرامت خود و در حمایت از مستضعفان  شگفت زده می‌کنند.

و بر اساس التزام به آموزه های امام خمینی (ره) سیاست های تهاجمی آمریکاست را منشأ اصلی بی عدالتی در جهان معاصر می دانست که آزادی و موهبت های مردم را هدف قرار می دهد. مرحوم (رحمه الله) از ابتدا برای مقابله با این ظلم و خطر برای ایران و انقلاب و مردم و دولت تلاش می کرد. چرا که او دریافته بود که سیاست ناعادلانه و  ظالم  آمریکا در صدد تضعیف دستاورد ملت ایران در دستیابی به آزادی و توسعه توانمندی هایشان با همه اشکال تهاجم و جنگ علیه آن است. بنابر این او و دوستانش با تمام امکانات و ابزار،  با این خطر مقابله کردند .

او از سمتی که در وزارت امور خارجه ایران داشت، به میزان مداخله آمریکا در امور کشورها، تلاش برای تسلط و کنترل بر توانمندی‌های آنها و خطراتی که برای کشورش ایجاد می‌نماید، بیشتر آگاه شد.  ایشان خود را با اندیشه امام خمینی رحمه الله عجین کرده بود. امام خمینی  نگاه درستی  را  به  ماهیت آمریکا داشتمد و بر خطر آن برای جهان و در رأس آن کشورهای عربی و اسلامی از جمله جمهوری اسلامی، تاکید  نمود. امام خمینی به بحث مقاومت در برابر یکی از برجسته ترین ابزارهای آمریکا در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی پرداخت.

این امر در عملکرد برادر شیخ الاسلام در رابطه با کشورها و جنبش های مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی  که در صدر آن (جنبش‌های مقاومت) مقاومت در لبنان و فلسطین بود، ظاهر شده است.  ما او را  یک برادر دوست داشتنی  و همراه مسیری که صادقانه موضع جمهوری اسلامی را عادلانه منعکس می کرد، حامل آموزه‌های امام خمینی (ره) و همچنین برخوردار از بینش امام سید علی خامنه‌ای در برخورد با امور دنیا و مسائل مردم جهان را تجسم می دانیم. او چه در سمت  خود در وزارت امور خارجه و چه در زمان انتخابش به عنوان سفیر جمهوری اسلامی در سوریه، به درد مردم ما نزدیک بود و با دغدغه های روزمره ما زندگی می کرد. او با مقاومت ما در لبنان از بدو تاسیس آن همراه بوده  و به عنوان یکی از حامیان، و شرکا در فداکاری‌ها و پیروزی‌های مقاومت، با آن برخورد می‌کرد و به کوچک‌ترین جزئیات  یادداشت‌های روزانه سوریه، فلسطین و لبنان  آگاه بود. در همراهی با ما در مراحل رشد و توسعه مقاومت، یکی از آرزوهای او در یکی از مهمترین پیروزی‌های تاریخی بر دشمن در (پیروزی آزادی در  سال ۱۳۷۹/۲۰۰۰م)  برآورده شد.

این همان دستاوردی  است که مقاومت در پیروزی خود بر دشمن در سال ۲۰۰۶ تکمیل کرد. وی  تلاش های  خود را از طریق موقعیت دیپلماتیک، صرف حمایت از حقوق مشروع مردم فلسطین و حمایت از مقاومت آنها در برابر اشغالگری به عمل آورد . او بهترین بیانگر سیاست جمهوری اسلامی در اتخاذ و حمایت از  آرمان فلسطین و ایجاد روابط با جناح های مختلف مقاومت بود . علاوه این ، وی برای توسعه روابط سوری-ایرانی و عرب-ایرانی تلاش کرد. مجلس شورای اسلامی زمینه وسیعی برای انتقال این تجربه به مجالس جهانی به ویژه با تجربه حضور در مجامع پارلمانی فراهم کرد.

 کشورها و ملت های ما به امثال برادر شیخ الاسلام (رحمه الله)  همواره در اصالت، آگاهی و درک ماهیت مبارزه با نیروهای استکباری، در ارادت به آرمان مردم و ملت خود،  نیازمند هستند. تا این افراد تلاش های خود را در زمینه های مختلف متنوع کنند، زیرا دشمنان جنگ های خود را با ابزارهای متعدد به راه می اندازند و از استفاده از  هر چیزی که منجر به تلاش برای انقیاد و تسلیم  این کشورها و مردم می شود اعم از جنگ های نظامی، امنیتی، سیاسی، رسانه ای و اقتصادی دریغ نمی کنند.  و ما  شاهد نمونه هایی در ایران، عراق، فلسطین، یمن و لبنان بوده ایم، اما همه جنگ های نظامی نتوانسته است این ملت را شکست دهد.

بنابر این ،دشمنان به ترور روی آوردند، همانطور که ما شاهد ترور رهبران ارشدی مانند حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس، سید عباس الموسوی، حاج عماد مغنیه، برادر فتحی الشقاقی، شیخ احمد یاسین و دیگر رهبران مقاومت بوده ایم. همه آن ترورها نشان دهنده حیله گری و کینه توزی دشمنان ما و صلابت و قدرت مردم ما  که شهدا را چراغ الگوبرداری  قرار می‌دهند، و  فداکاری رهبران باعث افزایش پایبندی آنها به آزادی، کرامت و حفظ استقلال خود می شود، بوده است. جنگ رسانه ای و اقتصادی یکی از جنبه های جنگ علیه کشورها و مردم ماست کمپین های اطلاعات نادرست، تحریف و تحریک به تلاش بیشتری  (از سوی ما ) نیاز دارد تا  پروژه خصمانه و ابزار آن را  از طریق جهاد تبیین و مقابله با جنگ نرم گسترش آگاهی و دانش در میان مردمان ملت ما ، و اصلاح ابزارهای تقابل فرهنگی و سیاسی که متناسب با وسعت چالش ها و ماهیت ابزارهای مورد استفاده دشمنان علیه ما باشد، افشا شود.

در بعد اقتصادی، ما  شاهد فصل جدیدی از جنگ اقتصادی با تشدید محاصره و تحمیل تحریم ها،   و در تلاش برای تضعیف ارزهای ملی در لبنان، ایران، عراق و سوریه  ، هستیم. این جنگ ها یک منبع دارند و آن هم ایالات متحده آمریکا است که به این مقدار بسنده نمی کند، بلکه سعی می نماید کشورها را از توسعه توانمندی های خود از جمله انرژی صلح آمیز هسته ای همانند جمهوری اسلامی ، یا از سرمایه گذاری منابع طبیعی خود و از توسعه همکاری بین کشورهایی که هژمونی آمریکا را رد می نمایند، جلوگیری ‌کنند، و آن را تهدید نمایند.

از سوی دیگر، جمهوری اسلامی در کنار بسیاری از کشورها و جنبش‌های مقاومت همچنان استوار ایستاده و به دستاوردهایی دست می‌یابد. و از آنجایی که ما در دنیایی در حال تغییر هستیم، با به وجود آمدن معادلات جدید بین المللی و منطقه ای روبرو هستیم. روشن شده است که جمهوری اسلامی با توانمندی های خود در عرصه های مختلف و با حضور دیپلماتیک خود شریک اساسی در جهان فردا است، و  علیرغم محاصره و تحریم ها، الگویی برای توانایی دولت ها و ملت هایی که به استقلال، آزادی و خودکفایی خود چسبیده اند جهت غلبه بر مشکلات و تحمیل خود در معادلات بین المللی ارائه می دهد.

امروز حساب ویژه ای به روی ایران در این زمینه می شود. این کشور می‌تواند با تهدیدهای خارجی به‌ویژه تهدیدات رژیم صهیونیستی و همراه با آن مردمان ملت ما و مقاومت آن مقابله کند. مقاومت ما در لبنان، علیرغم انواع جنگ‌ها و با وجود فریب، تحریف، محاصره و تحریم، در مقابل تمامی تلاش‌ها برای به انقیاد بردن کشور، تضعیف ساختار کشور، نابودی اقتصاد آن، ایستادگی و مقابله می‌کند. این مقاومت درک می‌کند که وسعت دستاوردهای خود در میدان بسیار زیاد بوده و با همکاری متحدان خود پروژه های منطقه ای و بین المللی را خنثی کرده تا جایی که دشمنان خود را به جستجوی هر وسیله ای برای پاسخگویی به این دستاوردها از جمله امکانات اقتصادی و مالی واداشته است ،و با همه این  هدف گیری خارجی به  کشورمان، مقاومت در ظرفیت سازی و در تحمیل معادلات در زمین و دریا پیش می رود.

از جمله دستاوردهای فراوان مقاومت این است که دشمن را  مجبور به توقف پروژه توسعه طلبانه خود کرد  و  این امر باعث بازگشت به داخل شد. اخراج این دشمن از لبنان رؤیای توسعه طلبانه او را  ساقط نمود و به حیثیت ارتش آن که با اراده  رزمندگان مقاومت در لبنان و فلسطین سرکوب شده بود، پایان داد. رگ  زندگی  این موجودیت در زندگی ارتش خود  قرار دارد، این ارتش  که بدون  راه اندازی جنگ‌ها و اشغال سرزمینهای جدید ماندگاری و ادامه ندارد، و  این در واقع  به یک موضوع دشوار تبدیل شده است و دیگر مانند گذشته برای آنها آسان نیست و بنابراین بسیاری از رهبران دشمن اذعان می کنند که با توجه به درگیری های داخلی خود ، آن‌ها در ابتدای مرحله فروپاشی قرار دارند. این نتیجه طبیعی مسیر نزولی پس از پایان دادن به پروژه توسعه طلب صهیونیستی است. این پروژه ای است که سعی می کند با گسترش عادی سازی با برخی نظام های عربی بدون توانایی نفوذ در وجدان مردم عرب و اسلامی جبران کند. این رژیم‌ها هر چقدر هم تلاش ، نمی‌توانند آرمان مردم فلسطین را نابود ، یا این موجودیت را از مشروعیت برخوردار کنند. ملتهای ما چاره ای جز ادامه راه مقاومت و استواری ندارند. دستاوردهای زیادی از اینجا حاصل شده است، از جمهوری اسلامی و  عراق، یمن و سوریه که با متحدانش پروژه تکفیری را شکست داده است ،  تا لبنان که با هر چالشی که باشد، بر مشکلات غلبه خواهد کرد برای تسلیم شدن در برابر اراده دشمنان خود نافرمانی خواهد ماند، تا فلسطین مرکز درگیری است که هر روز مردم خود  نسل به نسل الگوی فداکاری و اصرار بر مقاومت را  ارائه می‌دهند. با یادآوری سالگرد وفات برادر عزیزمان حسین شیخ الاسلام (رحمة الله علیه)  تجربه پیشگام  در  بخشش خود را به یاد می آوریم .

این مرد گل جوانی و جان  شریف  خود را در راه مردم و ملت خود  تقدیم کرد. او همیشه مشتاق بود که جمهوری اسلامی توانمند و مرفه را ببیند که بر محاصره ها، تحریم ها و چالش ها پیروز شود،  هچنین هموراه آروز و چشم انداز داشت که  مقاومت را به طور پیوسته پیشروی کند و به پیروزی ها دست یابد. بسیاری از امیدهای مرحوم در سراسر منطقه برآورده شده است و برادران خود  در سراسر میدان و عرصه ها،  به روح پاکش  عهد می‌بندند که این راه را ادامه دهند و ما به امید خدا  همه آن امیدها  را محقق خواهیم نمود.

در خاتمه، از طرف مقاومت اسلامی لبنان و حزب الله لبنان با رهبری، کادرها و مخاطبان گسترده آن ، ( به مناسبت سالگرد  آقای حسین شیخ الاسلام رحمت الله علیه )  به حضرت امام سید علی خامنه ای (مدظله العالی) و خانواده برادر عزیزمان حسین شیخ الاسلام  رحمت الله علیه و به برادران او در وزارت امور خارجه و مجلس شورا و از طریق آنها به مردم عزیز ایران تسلیت عرض می نماییم.

والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها