کد خبر: 673039
تاریخ انتشار :

بیانیه کاخ سفید درباره نشست ضدایرانی آمریکا و اسرائیل

کاخ سفید با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که طی نشست «گروه مشاوره راهبردی آمریکا و اسرائیل» دو طرف بر هدف متقابل واشنگتن و تل‌آویو در زمینه مقابله با برنامه هسته‌ای ایران تاکید کردند.

بیانیه کاخ سفید درباره نشست ضدایرانی آمریکا و اسرائیل
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پنج روز بعد از گمانه‌زنی‌های رسانه‌‌ای درباره سفر هیات ارشد امنیتی تل‌آویو به واشنگتن برای رایزنی علیه مسائل مرتبط با ایران، نشست مشترک هیات رژیم صهیونیستی با مشاور امنیت ملی جو بایدن در کاخ سفید برگزار شد.

کاخ سفید با انتشار یک بیانیه اعلام کرد که نشست «گروه مشاوره راهبردی آمریکا و اسرائیل» در کاخ سفید و به میزبانی «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز ششم مارس (۱۵ اسفند) برگزار شد.

هفته گذشته در خبرها آمده بود که «ران دِرمر» وزیر امور راهبردی و «تساحی هانقبی» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به واشنگتن می‌روند تا با مقام‌های آمریکایی مریکایی درباره ایران رایزنی کنند.

در بیانیه کاخ سفید درباره نشست گروه مشاوره راهبردی آمریکا و رژیم صهیونیستی آمده که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی جو بایدن میزبان هیات اعزامی عالی رتبه تل‌آویو بود.

در این نشست مقام‌های ارشد آمریکایی و رژیم صهیونیستی ضمن رایزنی علیه ایران، ادعای بی‌اساس و تکراری خودشان درباره «ممانعت» کردن در برابر دستیابی ایران به سلاح اتمی را تکرار کردند.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: «مقام‌های (آمریکایی و اسرائیلی) با نگرانی قابل توجهی پیشرفت‌ها در برنامه هسته‌ای ایران را بررسی و بر هدف متقابل خود را برای تقویت بیشتر شراکت امنیتی طولانی مدت بین اسرائیل و ایالات متحده تایید کردند. در همین راستا، مقام‌ها متعهد شدند تا هماهنگی‌های لازم را برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی و بازدارندگی بیشتر در برابر فعالیت‌های منطقه‌ای خصمانه ایران افزایش دهند».

تاکید واشنگتن و تل‌آویو بر مقابله با دستیابی ادعای ایران به سلاح اتمی در شرایطی مطرح شده که ایران بارها اعلام کرده تنها به دنبال برنامه هسته‌ای صلح آمیز است.

تکرار ادعای ضد ایرانی مقام‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در حالی انجام می‌شود که واشنگتن تنها کشوری است که از سلاح اتمی علیه دیگر کشورها استفاده کرده و رژیم صهیونیستی هم تنها دارنده سلاح اتمی در منطقه غرب آسیا است.

جیک سالیوان و مقام‌های اعزامی تل‌آویو در نشست  گروه مشاوره راهبردی آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره رزمایش نظامی مشترک اخیر دو طرف صحبت و درباره سفر هفته جاری «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا به فلسطین اشغالی رایزنی کردند.

به روایت کاخ سفید، رایزنی درباره تقویت روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای منطقه غرب آسیا و تعمیق مذاکرات سازش با محوریت توافق «آبراهام» بخش دیگری از این نشست بود.

در پایان این بیانیه آمده است: «آقای سالیوان بر تعهد مستحکم رئیس‌جمهور بایدن به امنیت اسرائیل تاکید کرد».

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها