کد خبر: 673247
تاریخ انتشار :

رییس کانون صرافان ایران:

تقاضای خرید دلار به صفر رسید

ایلنا: رییس کانون صرافان ایران اظهار داشت؛ امروز که نرخ دلار بیش از ۳۰ درصد کاهش داشته است، نگهداشتن نرخ در مرکز مبادله و بازار متشکل در ۴۲ هزار تومان کمی جای تعجب دارد.

تقاضای خرید دلار به صفر رسید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

کامران سلطانی‌زاده  درباره ریزش نرخ دلار در بازار آزاد پس از اعلام خبر توافق ایران و عربستان اظهار داشت: دلار 45 هزار تومانی در حال حاضر در بازار خریدار ندارد و تقاضا برای خرید دلار تقریبا به صفر رسیده‌است.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط ایجاد شده و همچنین افزایش عرضه دلار در سامانه نیما و بازار متشکل ارزی احتمال برگشت نرخ دلار به کانال 30 هزار تومان وجود دارد، تاکید کرد: رفتار بازار براساسا عرضه و تقاضا است و در حال حاضر میزان عرضه و تقاضا در بازار نشان می‌دهد که نرخ دلار کشش کاهش تا کانال 30 هزار تومان را دارد اما به شرطی که موانعی در مسیر کاهش نرخ ارز ایجاد نشود.

رییس کانون صرافان ایران گفت: در حال حاضر عرضه از تقاضا پیشی گرفته و نرخ‌ها به سرعت در حال برگشت به قیمت‌های پایین‌تر هستند.   

سلطانی‌زاده ادامه داد: در برابر ذهنیت افرادی که کاهش نرخ دلار بسیار تعجب انگیز است باید یادآور باشیم که نرخ دلار در ابتدای امسال در کانال 20 هزار تومان بوده و در حال حاضر براساس تمام فاکتورهای رسمی تشخیص نرخ خیلی دور از ذهن نیست.

وی افزود: البته آنطور که انتظار می‌رود هنوز تعداد وسیعی از صرافان وارد چرخه خرید ارز از پتروشیمی‌ها نشده‌اند که به طور قطع با افزایش این روند باز هم شاهد بهبود نرخ دلار در بازار خواهیم بود.    

رییس کانون صرافان ایران درباره اینکه چرا در حالی که نرخ دلار در بازار آزاد چندین هزار تومان کاهش یافته اما در بازار متشکل نرخ دلار بر روی نرخ 42 هزار تومانی باقی مانده است، تاکید کرد: زمانیکه نرخ دلار در انواع کانال‌ها نزدیک به 60 هزار تومان بود نرخ دلار در مرکز مبادله 41 هزار و 590 تومان کشف شد. اما امروز که نرخ دلار بیش از 30 درصد کاهش داشته نگهداشتن نرخ در مرکز مبادله و بازار متشکل در 42 هزار تومان کمی جای تعجب دارد. 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها