کد خبر: 673324
تاریخ انتشار :

مرعشی:

توافق ایران و عربستان را اقدام مبارکی می‌دانم

برنا/ دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با اشاره توافق ایران و عربستان گفت: من این توافق را اقدام مبارکی می دانم که آثارش هم در اقتصاد ایران مثبت است و هم با گام های بعدی که افق هایش برای ما روشن شده، دولت آقای رئیسی می تواند مسائل با اروپا و برجام را احیا کند و اقتصاد ایران در مسیر رشد خوبی قرار می گیرد.

توافق ایران و عربستان را اقدام مبارکی می‌دانم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در گفت و گو با برنا، درباره اهمیت و تاثیر توافق ایران و عربستان سعودی اظهار داشت: اساسا وقتی که در سال  78 روابط ایران و عربستان عادی شد و منافع آن هم نصیب ایران و کل کشورهای منطقه شد، نباید اجازه می‌دادیم که روابط بین دو کشور مهم منطقه را کسانی که درک عمیقی از سیاست خارجی و منطقه ای ندارند بهم بزنند.

وی افزود: اساسا حمله به سفارت عربستان در اعتراض به موضوعی که می‌تواند بصورت اعتراض طرح شود یا فریاد بلندی هم باشد، لازم نبود که با تعرض به سفارت عربستان انجام شود. این کشور و ملت و منطقه همه از این حادثه ضرر کردند و الان که این اتفاق مبارک افتاده از  کارهای بسیار خوب دولت آقای رئیسی است که ما از ایشان تقدیر می کنیم و باید تبریک بگوییم که با شایستگی این کار انجام شد. 

وی افزود: ممکن است ما با عربستان اختلافات بنیادین داشته باشیم و بعضی کشورها اختلافات سیاسی و ایدئولوژیک دارند. روابط بین دو کشور به معنی هم‌موضع بودن کشورها تلقی نمی‌شود و هر کشوری در عرصه بین المللی مواضع خودش را دارد و از اعتقادات و برنامه های خودش حمایت می کند و هیچ دلیلی وجود ندارد که کشور بزرگ خلیج فارس و خاورمیانه روابطش قطع باشد. 

مرعشی تاکید کرد: من این توافق را اقدام مبارکی می دانم که آثارش هم در اقتصاد ایران مثبت است و هم با گام های بعدی که افق هایش برای ما روشن شده، دولت آقای رئیسی می تواند مسائل با اروپا و برجام را احیا کند و انشاالله اقتصاد ایران در مسیر رشد خوبی قرار می گیرد که ما به تدریج از موضع عزت، حکمت و مصلحت کارهای خودمان را در عرصه بین المللی پیش ببریم. 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها