حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان

خبر خوش از واریزی ویژه حقوق بازنشستگان در اسفندماه | رقم جدید حقوق بازنشستگان همه را شوکه کرد

زمان‌بندی واریز حقوق مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در اسفند‌ماه ۱۴۰۱ اعلام شد.

کدخبر : 1056
سایت سرگرمی روز :

حقوق بازنشستگان یکی از پرحاشیه ترین موضوعات اقتصادی به شما میرود چرا که بسیاری از بازنشستگان از میزان دریافتی خود راضی نمیباشند. حقوق بازنشستگان نسبت به بودجه کشور داده میشود.  اما در سال جدید شاهد افزایش بیست درصدی حقوق بازنشستگان خواهیم بود. ما در سایت سرگرمی روز جدیدترین اخبار مربوط به حقوق بازنشستگان را برای شما قرار میدهیم. در ادامه میتوانید بروزترین خبر از حقوق بازنشستگان را بخوانید.

زمان‌بندی واریز حقوق مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در اسفند‌ماه ۱۴۰۱ اعلام شد.

حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی از روزشنبه ۲۰ اسفندماه و براساس حروف الفبا به حساب آن‌ها در حال واریز است.

پرداخت حقوق اسفندماه حدود ۴‌میلیون بازنشسته و مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی از روزشنبه بیستم اسفندماه آغاز شده است و حقوق این گروه بر اساس حروف الفبا تا تاریخ ۲۸ اسفندماه واریز خواهد شد.

بر اساس این خبر، همچنین معوقات حقوق مردادماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی همراه با حقوق اسفندماه این عزیزان واریز می‌شود.

حقوق بازنشستگان

انحصار وراثت حقوق بازنشستگی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟

انحصار وراثت حقوق بازنشستگی بین فرزندان دختر و پسر، همسر، پدر و مادر ایشان انجام می‌شود. سهم هر کدام از این افراد نسبت به هم متفاوت است. فرزند دختر تا زمانی که ازدواج نکند یا شاغل نشود حق دریافت مستمری را دارد.

فرزند پسر تا سن ۲۰ سالگی حق دریافت مستمری را دارد مگر در شرایطی که گواهی اشتغال به تحصیل بگیرد که در این صورت تا سن ۲۵ سالگی مستمری دریافت می‌کند. همسر متوفی تا زمانی که ازدواج مجدد (دائمی) نکند مستمری را دریافت می‌کند.

سهم وراث از حقوق بازنشستگی چقدر است؟

در انحصار وراثت حقوق بازنشستگی سهم همسر فرد متوفی از حقوق بازنشستگی ۵۰ درصد مشخص شده است و اگر فرد متوفی چند همسر دائم داشته است این ۵۰ درصد میان آن‌ها تقسیم می‌شود.

در ارتباط با سهم فرزندان از حقوق بازنشستگی، سهم فرزند دختر و فرزند پسر با یکدیگر برابر است و به‌طورکلی، فرزندان ۲۵ درصد از کل حقوق بازنشستگی را دریافت می‌کنند. بااین‌حال، اگر دختر ازدواج کند یا شاغل شود و پسر ۲۵ ساله شود سهم آن‌ها از حقوق بازنشستگی والد حذف می‌شود.

سهم پدر و مادر فرد متوفی از حقوق بازنشستگی نیز ۲۰ درصد است. این سهم در صورتی به والدین متوفی تعلق می‌گیرد که آن‌ها تحت تکفل باشند یا مادر بالای ۵۵ سال و پدر بالای ۶۰ سال سن داشته باشد.

همچنین، اگر تایید شود که پدر و مادر ازکارافتاده یا ناتوان هستند به آن‌ها از حقوق بازنشستگی سهم تعلق می‌گیرد. این موضوع نیز مهم است که والدین متوفی از تامین اجتماعی حقوق دریافت نکنند.

به نقل از مهر، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۶ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، بند (د) تبصره ۱۲ این لایحه را تصویب کردند.

بر این اساس، سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه در سال از محل حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر و سایر پرداختی‌ها از هر محل و تحت هر عنوان در سال ۱۴۰۲ به گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیأت‌علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش‌عالی و پژوهشی و قضات و بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی در کلیه مناطق کشور به میزان پانصد و پنجاه میلیون (۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال است.

منبع: مهر

بیست و یکمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۲ برگزار شد.

 به نقل از ایسنا، جلسه علنی نوبت سوم ( یکشنبه) مجلس شورای اسلامی از دقایقی قبل به ریاست محمد باقر قالیباف برگزار شد.

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق پیرامون جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ در دستور کار نمایندگان قرار دارد. نمایندگان از شنبه گذشته بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه را آغاز کرده و بررسی این بخش از بودجه را به پایان رسانده اند.

نمایندگان در بررسی بخش هزینه ای لایحه نیز تا تبصره ۱۲ که به تعیین حقوق و دستمزد باز می گردد پیش رفته اند.

تا پایان بررسی بودجه ۱۴۰۲ جلسات علنی مجلس شورای اسلامی روزانه در سه شیفت برگزار خواهد شد.

مخالفت مجلس با حذف سقف افزایش حقوق ۵۵ میلیون تومانی برای اعضای ‌هیأت‌علمی دانشگاه‌ها

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد یکی از نمایندگان مبنی بر برداشتن سقف افزایش حقوق ۵۵ میلیون تومانی برای اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش‌عالی و پژوهشی و قضات مخالفت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در  جلسه علنی نوبت سوم امروز (یکشنبه) و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۲ ، پیشنهاد محمد علی محسنی بند پی مبنی بر حذف سقف افزایش حقوق ۵۵ میلیون تومانی برای اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش‌عالی و پژوهشی و قضات را بررسی کرده اما در نهایت با این پیشنهاد مخالفت کردند.

محمد علی محسنی بند پی در توضیح پیشنهاد خود، بیان کرد: از بین ۲۲ هزار و ۲۸ اعضای هیات علمی وزارت بهداشت تنها ۱۷۹ نفر از آنها حقوق ماهانه بالای ۵۵ میلیون تومان دریافت می کنند، اگر ما این ۲۲ هزار و ۲۸ نفر را تقسیم بر ۱۷۹ کنیم یعنی از هر ۱۰۰۰ نفر اعضای هیات علمی تنها ۸ نفر از آنها بالای ۵۵ میلیون تومان دریافتی دارند که این افراد نیز اعضای هیات علمی، استاد تمام هستند. تعیین سقف برای این افراد یعنی سقف گذاشتن برای کارآمدی، شایسته سالاری یعنی سقف گذاشتن برای  ارتقای توانمدی اعضای هیات علمی و سلب انگیزه از  نسل آینده‌.  متاسفانه نخبگان کشور را به بخش خصوصی و از آنجا به خارج از کشور هدایت می کنیم.

در نهایت نمایندگان با این پیشنهاد مخالفت کردند.

۷ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان حداقل حقوق/ افزایش ۲۰ درصدی حقوق در سال آینده

نمایندگان مجلس تصویب کردند که در سال آینده حقوق کارکنان دولت ۲۰ درصد افزایش پیدا کند و حداقل حقوق نیز ۷ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان تعیین شد.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت سوم امروز (یکشنبه) و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور،  جزء ۱ بند الف تبصره ۱۲ را تصویب کردند.

بر این اساس، در سال ۱۴۰۲ حقوق گروههای مختلف ‌حقوق‌بگیر در دستگاههای ‌اجرائی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی، کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیأت‌علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات و حقوق و دستمزد مشمولین قانون کار شاغل در این دستگاهها به شرح زیر افزایش می یابد:

ضریب حقوق گروههای مختلف حقوق‌بگیر به میزان ۲۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد. حداقل حکم کارگزینی سال ۱۴۰۲ حقوق بگیران معادل (۱/۲) برابر حداقل حکم کارگزینی حقوق بگیران سال ۱۴۰۱ موضوع جزء(۱) بند(الف) تبصره(۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با اعمال امتیازات جزء(۱) قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری خواهد بود. حکم این جزء شامل کارکنان رسمی، پیمانی و مبلغ قرارداد منعقده ماهانه برای کارکنان قرارداد کار معین(مشخص) و کارکنان طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشد.

تفاوت تطبیقی موضوع ماده ۷۸ قانون مدیریت خدمات کشوری، تفاوت تطبیقی موضوع جز ۱ بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ و تفاوت تطبیقی بند ی تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ در حکم حقوق بدون تغییر باقی می ماند.

منبع: بانک اول
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • اعظم عبداللهی
    2

    سلام برای حقوقم که پایین است رسیدگی کنید

  • بازنشسته
    1

    چرا تیتر میزنید شوک بابا چندر غاز که دیگه این همه نداره

  • شب
    2

    چرا یارانه مسدود شده اردیبهشت آزاد نمیشود

  • ناشناس
    0

    سلام تو رو بخدا دست بردارید از این اخبار زمانبندی حقوق ، یک زمانی بازنشسته ها برای دریافت حقوق میرفتند بانک و ازدحام میشد برای رهایی از این معضل آومدند دریافت حقوق را زمانبندی بر اساس الفبا کردند ، الان که دستگاه عابر بانک تو همه جای کشور هست باز کارشناسان عهد بوق تامین اجتماعی حقوق را بر اساس الفبا پرداخت میکنند.

  • ناشناس
    1

    سلام من ۳۲۰۰ حقوق میگیرم چه جوری زنده باشم

  • علی
    3

    چرا دولت برای ۲۵ درصد همسان‌سازی اینقدر خودش به آب و آتش می زند مگر دولت از جیب خودش می خواهد این ۲۵ درصد را بدهد که اینقدر سنگ اندازی می کند این حق تک تک بازنشسته هاست که سالها حق بیمه پرداخت کرده اند و حالا دولت با این دست و آن دست کردن حق زن و بچه ها این عزیزان را به گروگان گرفته و باعث رنجش این عزیزان می شود

  • ناشناس
    0

    سلام آقایون وزیر و آقای رئیس جمهور شمادبادکدوم منطق ۲۰ درصد حقوق بازنشستگان رو اضافه کردین تورم ۱۰۰ دصدی رو نمیتونین کنترل کنین۲۵ درصد از سال قیل بود که بالا کشیدن اونم ندادین

  • علی.نژادمحمد
    3

    از همه جا واز همه کس وهمه بازنشستگان گفتید بجز، بازنشستگان بی کس بهداشت ودرمان که حدود ۲۰ ماه است منتظر پرداخت واجرای حکم خود هستند

  • محمد
    1

    حالا شب عیدی چطوری جامعه بازنشسته از شوک در بیان صلوات

  • سید عبدالعظیم تقوی
    0

    ما که هیچ تغییر ندیدیم اما شما چطور شوکه شدید؟

  • زهرا ایزدی
    1

    چقدر دروغ می‌نویسید اوایل خوشحال می‌شدیم و امید وار ولی حالا

  • حسینعلی
    1

    بنویسید کدام بازنشستگان کشوری یا تامین اجتماعی که مردم علاف نشوند

  • ناشناس
    0

    چرا معوقات 15درصدی بازنشستگان علوم پزشکی بعداز ماهها پرداخت نمیشه مگر ما چه ناهی کردیم که حقمون ضایع میشه

  • محمد
    0

    این چه خبر بیهوده ایی بود این یعنی بی اعتماد سازی به رسانه ۵۰۰ تومن معوقه که هرماه سازمان میده چه خبر خوشیه وقت اضافه دارید؟

  • امامی
    0

    حقوق بالا برای از ماه بهترونه

  • ناشناس
    0

    از اون حقوق ها که واسه خودتون در نظر می گیرید به بازنشسته ها بدید! این حقوق پول توجیبی آقازاده های شما هم نیست!

  • ناشناس
    0

    تورم ۶۰ درصد افزایش حقوق بازنشسته ۲۰ درصد عجب افزایشی دست مسولین درد نکنه مارا شرمنده کردند

  • ناشناس
    0

    ۱۸۰۰۰۰۰ تومن عیدی،پول یک گیوه نمی شه ؟؟؟!!!

  • بازنشسته
    0

    چراخبردروغ می زنیدماسی سال س کاربودیم دیگرس کا مان نگذاریدپرداخت نشده لعنت بردروغ گومن س هستم ولی تاامروزچیزی ندادن ...

  • علی
    0

    سالیان متمادی است که همسان زی بازنشستگان را اجرا نکردید؟؟؟؟

  • حمیدرضا محمودی
    0

    این شد عدالت با این عیدی دادن و افزایش پوچ

  • زهرا
    0

    واقعا شوکه شدیم حالا چطوری این یک میلیون دویست وشصت تومان حقوق پدرم رو خرج کنیم شمام بیاید کمک باز نشسته روستایی هستن

  • م
    2

    آخه میگفتین افزایش حقوق ۳۰ الی ۵۰ درصد خواهد شد ؟ چطور شد ؟ ضرر میکنید ؟ زورتون میاد افزایش بدین ؟ حق الناس ها

  • م
    1

    با ۳۲۰ تومان میشه زندگی کرد؟!؟!؟!

  • ناشناس
    0

    ۲۷ حقوق ناچیز رو گذاشتید برای ۲۸ یعنی تا لحظه آخر سال ی کمیوجدان داشته باشید که ندارید میگن سیر از گشنه خبر نداره

  • بازنشته
    0

    چرا ماوتفاوت مرداد را در اسفند ندادید امروز ۲۹ اسفند است لطفا بگویید چرا

  • بازنشسته
    0

    همش میگید معوقات با حقوق پرداخت شده اما خبری نیست