کد خبر: 673416
تاریخ انتشار :

رییس اسبق موساد: اسرائیل برای نابود شدن نیازی به ایران ندارد

رییس اسبق دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی با اشاره به تظاهرات چندهزارنفری و اختلافات در فلسطین اشغالی می‌گوید که اسرائیل برای نابود شدن نیاز به ایران ندارد، چون خودش خودش را به صورت خودکار نابود می‌کند.

رییس اسبق موساد: اسرائیل برای نابود شدن نیازی به ایران ندارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«تامر باردو» رئیس اسبق دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) اخیرا در مصاحبه با کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به تشدید اختلافات داخلی در فلسطین اشغالی گفت که این رژیم در یک فاجعه به سر می‌برد.

کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست «بنیامین نتانیاهو» در چهارم ماه ژانویه سال جاری میلادی طرحی برای اصلاح نظام قضایی این رژیم ارائه کرد. نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با آنچه آن را «اصلاح نظامی قضایی» نامیده، از محاکمه فرار کند.

همزمان با تلاش کابینه رژیم صهیونیستی برای تصویب این طرح‌، ساکنان اراضی اشغالی اعتراضات خود را آغاز کردند، به‌نحوی‌که اراضی اشغالی تا سیزدهم ماه مارس (امروز) و به مدت ده هفته شاهد تظاهرات گسترده و اختلاف و چنددستگی بوده است.

بنابر گزارش پایگاه خبری «عربی۲۱» و وبگاه «الهدهد»، رئیس اسبق موساد در مصاحبه با کانال ۱۲ با اشاره به وضعیت موجود در فلسطین اشغالی ابتدا به بنیامین نتانیاهو حمله کرد و گفت که او اسیر شرکای خود در ائتلاف حاکم [در فلسطین اشغالی] شده است و دیگر به حرف کسی گوش نمی‌دهد.

تامر باردو در ادامه با ابراز نگرانی از بحران قانون اساسی در فلسطین اشغالی افزود: «حل‌وفصل‌ها و راهکارهای میانه‌ دیگر امکان پذیر نیست و نتانیاهو کنترل را از دست داده است، او از نقطه عدم‌بازگشت بیم دارد. اگر رئیس موساد نیاز به تصمیم‌گیری داشته باشد درباره اینکه از قانون اطاعات کند یا نخست‌وزیر، به‌نظر من باید از قانون پیروی کند.»

باردو ادامه داد: «در یک کلام، ما اکنون در یک مصیبت به سر می‌بردیم که در حال شکل‌گیری است. من این ماه هفتاد ساله می‌شوم و اگر کسی یک، دو یا سه سال قبل از من می‌پرسید که این وضعیت اسرائیل فعلی خواهد بود، به او می‌گفتم: هذیان می‌گویی! زیرا اسرائیل ابدا به این نقطه نخواهد رسید، چون این غیرممکن است؛ اما ما اکنون در برابر بزرگترین خطر موجودیتی از سال ۱۹۴۸ تاکنون قرار داریم.»

او اضافه کرد: «دشمنان روی دیوارها نشسته‌اند (کمین کرده‌اند). ایرانی‌ها هنوز یک بمب هسته‌ای هم نینداخته‌اند. برای نابودسازی اسرائیل و تجزیه اساس اولیه آن نیازی به ایرانی‌ها نیست، این کار را به صورت کاملا حرفه‌ای و خودکار می‌توان انجام داد.»

رئیس اسبق موساد در ادامه در پاسخ به سؤال مجری برنامه درباره اینکه دستگاه اطلاعات سپاه ایران اکنون چگونه درباره وضعیت فعلی رژیم صهیونیستی می‌اندیشد، گفت: «اگر یک کشور متخاصم آنچه را امروز تجربه می‌کنیم، تجربه می‌کرد، من به نخست‌وزیر دولتم می‌گفتم: گوش بده، من بودجه برای مقابله با این کشور متخاصم نیاز ندارم، چون این کشور خودش سیستم خودکار نابودسازی را فعال کرده است. می‌توانیم آن‌ها را از لیست اهدافمان حذف کنیم. آن‌ها دیگر برای من مهم نیستند چون خودشان در مسیر تجزیه قرار گرفته‌اند و نیازی به سرمایه‌گذاری برای نابودسازی آن‌ها نیست. حتما دستگاه اطلاعات آمریکا نیز تصویر مشابهی را از اسرائیل به رئیس‌جمهور آمریکا ارائه خواهد کرد. شک ندارم این کاری است که آن‌ها امروز در تهران، بیروت و غزه و در تمام کشورهای عربی انجام می‌دهند.»

تامر باردو ادامه داد: «اسب‌ها فرار کرده‌اند و اسطبلی که این اسب‌ها آنجا بودند، دارد می‌سوزد. سلطه دستگاه قضایی و استقلال آن در حال ملغی شدن است و هر سه قوه به دست دولت می‌افتد، درست همان طور که در هندوراس و لهستان رخ داد. این یعنی ما سند استقلال را تکه تکه می‌کنیم و اساس توافق ما اسرائیلی‌ها نابود شده است.»

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها