کد خبر: 673538
تاریخ انتشار :

توضیح رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح درباره پرونده هواپیمای اوکراینی

ایسنا/ رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کشوربا بیان اینکه هیچ سقوط هواپیمایی که به وسیله شی دیگری ساقط شده باشد در دنیا نیست که به این سرعت رسیدگی شده باشد و هنوز پرونده اسقاط هواپیمای اندونزی بعد از ۱۳ سال به نتیجه نرسیده است، گفت: پرونده هواپیمای اوکراینی در مدت سه سال با تحقیقات جامع و کاملی که انجام شد و مسئولیتی که از ابتدا در جمهوری اسلامی بیان شد، علیه ۱۰ نفر کیفرخواست صادر و دادگاه با ۲۰ جلسه بسیار پرمحتوا و طولانی برگزار و بالاخره ختم رسیدگی را اعلام کرد و به زودی حکم آن اعلام می شود.

توضیح رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح درباره پرونده هواپیمای اوکراینی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا پورخاقان امروز ۲۴ اسفندماه در مراسم تکریم و معارفه روسای سازمان قضائی نیروهای مسلح استان کرمان با اشاره به فضیلت ماه شعبان و تاکید بر لزوم اطاعت از ولایت اظهار کرد: باید ملازم ولایت باشیم و از آن عقب نیفتاده و جلو نزنیم.

وی در ادامه افزود: شهید سلیمانی در وصیت نامه خود تاکید دارد در انتخاب، افراد پاکدست را به منصب رسانده و مسئولیت را به افرادی انقلابی بدهید که دل در گرو جمهوری اسلامی دارد و با عمل خود از این نظام مقدس و ولایت دفاع می کنند.

پورخاقان تصریح کرد: نیروی مسلح در دنیا دارای جایگاه و صاحب قدرت است زیرا تاثیرگذار است و همه امور کشور در سایه سار امنیت تحقق پیدا می کند و اگر امنیت را از جامعه بگیریم، سنگ روی سنگ بند نمی شود و اساس کار، امنیت است.

وی بیان کرد: کسی که ایجاد امنیت می کند و حافظ این امنیت است، نیروی مسلح است و در خط اول دفاع از امنیت این نیرو است که شجاعانه می ایستد و نمی گذارد بدخواهان عرصه را بر مردم تنگ کنند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح اظهار کرد: نه تنها نیروی مسلح پشتیبان ملت است، بلکه زینت حاکمان هم هست و حاکم به این نیرو افتخار می کند و بحمدالله در جمهوری اسلامی هر دوی این ها تبلور پیدا کرده و نیروهای مسلح در دفاع از امنیت کشور و پشتیبانی از مردم و در حفظ دستاوردهای انقلاب به خوبی درخشیدند و بلکه در زمینه های مختلف از جمله سیل، زلزله و ... به مردم خدمت می کنند.

وی افزود: این نیروی مقتدر در دنیا حرف برای گرفتن دارد و زمانی که یک مانور انجام می دهد، معادلات جهانی را به هم می زند؛ اگر می بینیم در عرصه دیپلماسی موفقیت هایی داریم قطعا این موفقیت نتیجه قدرت نمایی در میدان است و نباید به این شک کرد. باید میدان را برای اقتدار دیپلماسی حفظ کرد و امروز این اقتدار را شاهد هستیم.

پورخاقان با اشاره به دستاوردهای بزرگ عرصه نظامی و دفاعی کشور گفت: نمی خواهیم کشورگشایی کنیم. جمهوری اسلامی چشم طمع به هیچ کشوری ندارد و بحمدالله منابع خدادادی و دارایی های بسیاری داریم و اجازه نمی دهیم هیچ کشوری نگاه چپ به ایران بیندازد و در کمال اقتدار می ایستیم در مقابل هر کشوری که نیت بد داشته باشد.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح اظهار کرد: این کشور شیری است که اگر کسی بخواهد به آن چپ نگاه کند، چنان پنجه ای به صورتش می زند که سرنوشت صدام و صدامیان را به یاد بیاورد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری درباره شبیخون، ناتو و تهاجم فرهنگی تصریح کرد: متاسفانه به این هشدارها توجه نکردیم و غافل ماندیم و دوران کرونا فاصله ایجاد کرد و سه سال بچه های ما از دانشگاه، منبر، مدرسه و مسجد و مراسم و یادبود شهداء محروم و وارد فضای مجازی شدند در حالیکه در کشورهای دیگر یک روز مدارس تعطیل نشد و سیاست های غلط دولت گذشته در راستای اجرای سند 2030 ما را خیلی عقب انداخت و می توانستیم از کانال های تلویزیون برای آموزش استفاده کنیم که نشد.

پورخاقان بیان کرد: در فضای مجازی هر بلایی خواستند سر نوجوانان و جوانان در آوردند و خیال بسته بودند با این کار فاتحه جمهوری اسلامی را در پی مشکلات اقتصادی که نتیجه بی توجهی به فرمایش رهبری در اقتصاد مقاومتی بود، بخوانند.

وی تصریح کرد: دشمنان گفتند با استفاده از گسست فرهنگی و مشکلات اقتصادی استفاده و با فوت خانم که تنها بهانه بود برای شعله ور شدن آتش، کار را پیش می بریم. اما به لطف خداوند و با حضور به موقع مردم بصیر و اینکه دشمن زود مشت خود را باز کرد، این حوادث جمع شد و با راهپیمایی بی نظیر 13 آبان و 22 بهمن دیدند نتوانستند کاری بکنند و جمهوری اسلامی ریشه دارتر از آن است که با این بادها بلرزد.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین بیان کرد: جهاد تبیین را اگر امروز فراموش کنیم، گرفتار می شویم. رهبر معظم انقلاب فرمودند "جوان امروز ما نیاز به تبیین دارد و اینکه تاریخ گذشته را برای او توضیح بدهیم". باید جوانان بدانند رژیم پهلوی چه به روز مردم آورد تا جای جلاد و شهید عوض نشود. باید به این امر مهم توجه کرد.

وی تصریح کرد: عفو بسیار به جا و ارزشمندی که به پیشنهاد رئیس قوه قضائیه و تدبیر رهبری انجام شد در نوع خود بی نظیر بود و رافت اسلامی به همه و افراد فریب خورده نشان داده شد و آبی بر همه توطئه های دشمن بود.

پورخاقان بیان کرد: منتظر خبرهای خوش دیگر باشید که با درایت مقام معظم رهبری صورت می گیرد و اخبار دیپلماتیک امروز ادامه خواهد داشت، در سایه سار میدان و این میدان یعنی قدرت ایمان و بازدارندگی جمهوری اسلامی.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: باید یک قدرت مسیطری بر این نیرو نظارت کند و جایی که بر حفظ نیروهای مسلح نظارت دارد سازمان قضائی است و افتخار می کنیم آمار جرائم نیروهای مسلح پایین است.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: ما وظیفه داریم از نیروی نظامی و انتظامی خود با برنامه های پیشگیرانه صیانت کنیم و سال آینده، ۲۵ سال پیشگیری از جرائم در سازمان قضائی را جشن می گیریم که توانسته ایم از ابتدا تاکنون حدود ۷۰ درصد جرائم را در بین نیروهای مسلح کاهش بدهیم. اما جائی هم که جرمی در نیروی مسلح اتفاق بیفتد با اقتدار با مجرم برخورد می کنیم زیرا جامعه تاب و تحمل ندارد از قِبل نیروی مسلح جرمی اتفاق بیفتد و جایی نیست با رافت برخورد شود و اجازه نمی دهیم خدشه ای به نیروهای خدوم وارد شود.

وی اظهار کرد: نیروهای مسلح ما کمترین حقوق را می گیرند اما در همه حوادث ایستادند و به خاطر صیانت از همین نیرو و اقتدار فرماندهان، سازمان قضائی با کسی که مرتکب جرم بشود، حکیمانه و توام با اقتدار برخورد می کند تا باب سوءاستفاده برای افرادی باز نشود.

پورخاقان درباره پرونده هواپیمای اوکراینی گفت: هیچ سقوط هواپیمایی که به وسیله شی دیگری ساقط شده باشد در دنیا نیست که به این سرعت رسیدگی شده باشد و هنوز پرونده اسقاط هواپیمای اندونزی بعد از ۱۳ سال به نتیجه نرسیده است.

وی تصریح کرد: پرونده هواپیمای اوکراینی در مدت سه سال با تحقیقات جامع و کاملی که انجام شد و مسئولیتی که از ابتدا در جمهوری اسلامی بیان شد، علیه ۱۰ نفر کیفرخواست صادر و دادگاه با ۲۰ جلسه بسیار پرمحتوا و طولانی برگزار و بالاخره ختم رسیدگی را اعلام کرد و به زودی حکم آن اعلام می شود.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح در پایان بیان کرد: استان کرمان در حوادث پاییز امسال خوش درخشیده و این وضعیت نشات گرفته از مدیریت کامل، جامع و منسجم است و عزیزان در شورای تامین از عهده برخورد با این حوادث برآمدند و هیچکس در استان کرمان کشته نشد و کمترین خسارت ها براساس برآوردها و وسعت سرزمینی را استان کرمان داشت که نتیجه انسجام مسئولان است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها