کد خبر: 673554
تاریخ انتشار :

جعفرزاده ایمن آبادی:

رئیسی با خورجینش در استان‌ها می‌چرخد و پول تقسیم می‌کند

یک نماینده سابق مجلس با اشاره به بی‌برنامگی دولت سیزدهم در اجرای برنامه‌های خود، گفت: رئیسی یک خورجین دارد و در استان‌ها می‌چرخد و پول تقسیم می‌کند، این مسئله به خاطر بی‌برنامگی دولت است. رئیسی هر کاری که شده است را به نام خود می‌زند و می‌گوید من انجام داده‌ام، فقط می‌خواهد خودش را و نه نظام و کشور را برجسته کند.

رئیسی با خورجینش در استان‌ها می‌چرخد و پول تقسیم می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دولت سیزدهم علی رغم همه ادعاهایی که تاکنون مطرح کرده است هنوز نتوانسته برنامه هفتم توسعه را تدوین و به مجلس ارائه کند و کشور همچنان با برنامه ششم توسعه اداره‌ می‌شود، برنامه‌ای که اصولگرایان حامی دولت اگرچه آن را «لیبرالی» می‌خوانند اما هنوز در حال اجرای آن هستند.

این تاخیر در تدوین و ارائه برنامه هفتم توسعه در حالی است که سید ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم بارها مدعی شده است که دولتش ۷ هزار صفحه برنامه دارد، در حالی که منتقدان آن را بیشتر خیال پردازی تا برنامه عنوان می‌کنند و تاکنون هم این برنامه ارائه نشده است تا مورد نقد و ارزیابی کارشناسان قرار گیرد.

در آخرین خبر از ارائه برنامه هفتم توسعه پایگاه اطلاع رسانی دولت خبر داد که «جلسات فوق‌العاده هیئت دولت به منظور رسیدگی به برنامه هفتم توسعه کشور، روز سه‌شنبه نیز در سه نوبت به ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور برگزار شد و موادی از این لایحه مورد بررسی قرار گرفت.»

کار شیفته بر روی برنامه هفتم توسعه؛ مضحک‌ترین گزارش‌دهی دولت سیزدهم

در همین رابطه غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده دوره‌های نهم و دهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام دولت مبنی بر اینکه به صورت سه شیفت در حال بررسی و برنامه ریزی برای نهایی شدن برنامه توسعه هفتم است، به اقتصاد ۲۴ گفت: تقریبا می‌توان گفت این مضحک‌ترین گزارش دهی ممکن است. این دولت هیچ عملکرد و دستاوردی نداشته است و فکر می‌کند هر کاری را باید خبر کند. اولا باید استدلال بیاورد که چرا با دو سال تاخیر این کار را شروع کرده است؟ دوما مگر این کار عمرانی است که کنترات برداشتند و به صورت سه شیفت کار می‌کنند؟ برنامه نویسی که شیفتی نیست، بلکه یک کار کارشناسی است که برای ۵ سال آینده کشور برنامه ریزی می‌شود و همه تیم‌ها و گروه‌های اقتصادی باید روی آن کار کنند.

وی ادامه داد: مثلا اگر می‌گفتند در طول روز هزار نفر ساعت کارشناس و استاد دانشگاه روی این برنامه کار می‌کنند، قابل قبول بود. وقتی من می‌گویم دولت فقر سواد دارد، همین‌جا خودش را نشان می‌دهد. یکسال از عمر برنامه ششم دولت روحانی گذشته بود و روحانی معتقد بود که اگر برنامه بنویسد دولت سیزدهم آن را اجرا نمی‌کند و همین هم شد، چرا که این دولت، دولت مغرضی است و هرچه سایر دولت‌ها زحمت می‌کشیدند را به فنا می‌دهد. حالا این دولت با دو سال تاخیر در حال نوشتن برنامه توسعه هفتم است و به جای اینکه کارشناسان و کاردان‌ها را جمع کند، می‌گوید دولت سه شیفت در حال کار است، اصلا مگر دولت بدنه کارشناسی ندارد؟

دولت سیزدهم هیچ برنامه علمی و کارشناسی ندارد

جعفرزاده خطاب به دولت تصریح کرد: شما مگر بتن ریزی می‌کنید که می‌گویید سه شیفت در حال انجام هستیم. این اطلاع رسانی‌ها واقعا خنده دار است و تیم اطلاع رسانی دولت واقعا اشرافیت لازم را ندارد و بعضا گزارش‌هایی ارائه می‌کند که ضعف دولت را بیشتر نمایان می‌کند. این رویه نشان می‌دهد که دولت هیچ برنامه علمی و کارشناسی ندارد و برنامه‌ها صرفا توسط کسانی در حال تدوین است که در سمت‌های خود هم کارنامه موفقی ندارند. وزیر حتی به وزارتخانه خودش هم اشرافیت ندارد.

نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه دولت رئیسی دو سال گذشته را بدون برنامه پیش رفته است و باید بررسی شود که خسارت این دو سال بی برنامگی چه میزان است، اظهار کرد: دولت تعمدا برنامه هفتم توسعه را دیرتر ارائه کرده است، چرا که دوست دارند بدون برنامه باشند و برنامه‌ای که خودشان می‌خواهند را اجرا کنند. مجلس باید این برنامه را بایکوت می‌کرد. این ضعف مجلس را هم نشان می‌دهد و اگر تاکید رهبر انقلاب نبود، حتی امسال هم دولت پای کار نوشتن برنامه نمی‌آمد. تاکید رهبری بر اجرای سیاست‌ها دولت را مجبور به نوشتن برنامه کرد و متاسفانه دولت این عقب ماندگی را به گردن رهبری انداخته است. خب وقتی شما آماده نیستید و ناکارآمدید، رهبری این سیاست‌ها را به چه کسی ابلاغ می‌کرد؟ رهبری سیاست‌ها را دیر ابلاغ کرد چرا که دید تیم دولت کاملا ناکارآمد و ناتوان است.

برنامه سوم و چهارم توسعه از بهترین برنامه‌ها بوده است

وی با بیان اینکه برنامه توسعه هفتم که در حال نوشته شدن است صرفا یک کتاب امیال و آرزو‌ها است، تصریح کرد: در هر حوزه‌ای برای رسیدن به هدف باید مطالعه، برنامه ریزی و نقشه راه ترسیم شود؛ از عمران گرفته تا آسیب‌های اجتماعی. از هر کسی که بپرسید به شما می‌گوید که برنامه سوم و چهارم از بهترین برنامه‌ها بوده که بیش از ۶۰ درصد آن محقق شده است. سایر برنامه‌های ۵ ساله زیر ۶۰ درصد تحقق پیدا کردند و حالا برنامه دولت رئیسی که اینگونه در حال نوشتن است آن هم با تاخیر دو ساله، کمتر از ۱۰ درصد تحقق پیدا می‌کند. این واقعا نگرانی اقتصاددانان را به همراه دارد.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: رئیسی یک خورجین دارد و در استان‌ها می‌چرخد و پول تقسیم می‌کند، این مسئله به خاطر بی برنامگی دولت است. رئیسی هر کاری که شده است را به نام خود می‌زند و می‌گوید من انجام داده‌ام، فقط می‌خواهد خودش را و نه نظام و کشور را برجسته کند.

این نماینده سابق مجلس در پایان اظهار کرد: دولت سیزدهم یک برنامه حدودا ۱۵۰ صفحه‌ای برای خودش نوشته و می‌خواهد آن را در قالب برنامه توسعه هفتم به مجلس غالب کند. در صورتی که برنامه توسعه باید متناسب با سیاست‌های ابلاغی رهبری باشد نه سیاست‌های ابلاغی رئیسی! ما که آن برنامه ۷ هزار صفحه‌ای رئیسی را ندیدیم، هیچ‌کس هم در این کشور آن را ندیده است.

منبع: اقتصاد24

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها