کد خبر: 673582
تاریخ انتشار :

هاشمی‌طبا:

«گروه‌های فشار» برای ناکامی توافق با عربستان و آژانس کمین کردند

یک فعال سیاسی گفت: امکان دارد گروه های فشار داخلی و خارجی دوباره فعال شوند تا توافق های حاصله با آژانس و عربستان به نتیجه نرسد بنابراین امیدواریم که مراقبت شود که این اتفاق نیفتد.

«گروه‌های فشار» برای ناکامی توافق با عربستان و آژانس کمین کردند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دو توافق مهم در حوزه سیاست خارجی ظرف یک ماه گذشته معادلات اقتصادی کشور را تغییر داد؛ حالا حامیان دولت سیدابراهیم رئیسی این دو توافق را سند توانایی خود در حوزه مذاکرات دیپلماتیک معرفی می کنند اما منتقدان بر این باورند که چون دولت رئیسی نگاه خود به حوزه دیپلماسی را اصلاح کرد، توانست به این توافقات برسد.

مصطفی هاشمی‌طبا درباره تغییر رویکرد دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی گفت: الحمدالله که خبرهای خوبی را این روزها می شنویم و علاقمندیم دولت بتواند پیش رود. به هر حال وقتی کسی با مسائل واقعی رو به رو می شود، از مسائل انتظاری چشم می پوشد. امیدوارم دولت همین رویکرد را ادامه دهد و دوباره تحت تأثیر گروه های فشار برگشت به روز اول نکند.

وی افزود: ما با دو گروه فشار مواجه هستیم، هر چند در ظاهر این دو گروه با هم خیلی مخالف‌اند اما هر دو یک هدف و مسیر را دنبال می کنند. یک گروه فشار داخلی اعم از سوپرانقلابی و پایداری و دیگری گروه فشار خارجی اعم از ضدانقلاب، لابی صهیونیسم و عناصر رادیکال سیاسی در آمریکا هستند. هر دو آن گروه ها می خواهند ایران با جایی توافق نکند.

این فعال سیاسی با اشاره به مواضع صریح و تلاش های علنی گروه های فشار داخلی و خارجی برای نابودی برجام، اظهار کرد: امکان دارد این گروه های فشار دوباره فعال شوند تا توافق های حاصله با آژانس و عربستان به نتیجه نرسد بنابراین امیدواریم که مراقبت شود که این اتفاق نیفتد.

هاشمی طبا درباره امکان پذیر بودن توافق ایران و آمریکا بر سر احیای برجام اظهار کرد: چه اشکالی دارد، ما در این دنیا زندگی می کنیم. نمی شود که دائم درگیر باشیم. گفتند «درباره تبادل زندانی ها ایران و آمریکا به تفاهم رسیدند» امیدوارم درباره موضوعات دیگر نیز دو طرف به توافق برسند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها