کد خبر: 673686
تاریخ انتشار :

ناقوس جنگ بصدا درآمد | آمادگی کره شمالی با ۸۰۰ هزار نفر برای جنگ با آمریکا

ایرنا: کره شمالی مدعی شد که حدود ۸۰۰ هزار نفر از شهروندان این کشور تا روز جمعه برای جنگ با آمریکا داوطلب شده‌اند.

ناقوس جنگ بصدا درآمد | آمادگی کره شمالی با ۸۰۰ هزار نفر برای جنگ با آمریکا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

کره شمالی مدعی شد که حدود ۸۰۰ هزار نفر از شهروندان این کشور تا روز جمعه برای جنگ با آمریکا داوطلب شده‌اند. روزنامه «رودونگ سینمون» کره شمالی نوشت که دانش‌آموزان و کارگران تمایل خود را برای ثبت نام در ارتش و مقابله با ایالات متحده آمریکا اعلام کرده‌اند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، روزنامه «رودونگ سینمون» کره شمالی نوشت که دانش‌آموزان و کارگران تمایل خود را برای ثبت نام در ارتش و مقابله با ایالات متحده آمریکا اعلام کرده‌اند.

کره شمالی هفته گذشته در بحبوحه رزمایش نظامی آمریکا و کره جنوبی سه بار موشک‌ شلیک کرد.

کره شمالی در مهمترین پرتاب خود روز جمعه یک موشک بالستیک قاره‌پیمای هواسونگ-۱۷ شلیک کرد که در خارج از منطقه اختصاصی اقتصادی ژاپن فرود آمد.

این شلیک ساعاتی پیش از دیدار نخست وزیر ژاپن و رئیس جمهوری کره جنوبی برای بحث در مورد مسائل دوجانبه و منطقه‌ای از جمله برنامه‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی انجام شد.

بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، انجام آزمایش‌های موشکی بالستیک توسط کره شمالی ممنوع است. از این رو، کره جنوبی، ژاپن و آمریکا پرتاب موشک‌های بالستیک کره شمالی را محکوم کردند.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی سئول و واشنگتن را به افزایش تنش‌ها از طریق رزمایش‌های نظامی متهم کرد و به ارتش کشورش دستور داد تا رزمایش‌های بیشتری برای آمادگی در یک «جنگ واقعی» انجام دهد.

حزب حاکم کارگران کره شمالی نیز یکشنبه در پاسخ به اقدامات آمریکا و کره جنوبی، تدابیر عملی و مهمی برای بازدارندگی جنگی اتخاذ کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها