کد خبر: 673849
تاریخ انتشار :

این وزیر گویا پاسخگو نیست

آقایان رییسی و مخبر ، معلمان منتظر شما هستند!

رییس جمهور به مخبر معاون اول خود دستورداده بود که سریعاپرداخت حقوق فرهنگیان انجام شود و البته گفته بود که مقصران را پیدا کنید . حالا نه حقوق ها پرداخت شده و نه مقصری پیدا شده است.آقای وزیر که در صفحه شخصی خود پر داده بود که با چشمانش مشاهده کرده که چگونه پرداخت ها انجام شده حالا بهتر است توضیح دهد که دقیقا دیدگانش معطوف به چه چیزی بوده است! این را هم بدانید که کمپین خوبی در مجلس برای استیضاح این آقای وزیر شکل گرفته است.

آقایان رییسی و مخبر ، معلمان منتظر شما هستند!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در حالیکه روز گذشته اول فروردین ماه، سرپرست بانک ملی اعلام کرد که "باقیمانده حقوق اسفند ماه فرهنگیان پرداخت شده است" اما بر اساس اعلام فرهنگیان هنوز بخش زیادی از معلمان در استان‌های مختلف کشورمان حقوق اسفند ماه خود را به‌صورت کامل دریافت نکرده‌‌اند!

رییس جمهور به مخبر معاون اول خود دستورداده بود که سریعاپرداخت حقوق فرهنگیان انجام شود و البته گفته بود که مقصران را پیدا کنید . حالا نه حقوق ها پرداخت شده و نه مقصری پیدا شده است.آقای وزیر که در صفحه شخصی خود پر داده بود که با چشمانش مشاهده کرده که چگونه پرداخت ها انجام شده حالا بهتر است توضیح دهد که دقیقا دیدگانش معطوف به چه چیزی بوده است! حالا بخوانید گزارش جالب تسنیم را در این مورد .قبلش این را هم بدانید که کمپین خوبی در مجلس برای استیضاح این آقای وزیر شکل گرفته است.

این امر در حالیست که وزیر آموزش و پرورش هم روز گذشته ضمن عذرخواهی از فرهنگیان بابت تاخیر در پرداخت حقوق اسفند ماه و همچنین عدم واریز مبالغ مربوط به رتبه‌بندی، به نوعی از واریز کامل حقوق اسفند فرهنگیان خبر داده و گفته بود: "در لحظه تحویل سال توفیق داشتم در بانک ملی شاهد تلاش عزیزان برای پرداخت باقیمانده حقوق اسفند ماه فرهنگیان محترم باشم."

اما طی شب گذشته (اول فروردین) و صبح امروز بسیاری از فرهنگیان کشورمان طی تماس با تسنیم از عدم واریز کامل حقوق خود تا پایان سه‌شنبه شب گله داشتند؛ بنابر اعلام این دسته از فرهنگیان کشورمان پس از اعلام وزیر آموزش و پرورش و بانک مرکزی مبنی بر پرداخت کامل حقوق اسفند ماه در 29 اسفند و اول فروردین، حقوق اسفند آنها طی این دو روز در قالب چندین واریزی خرد به حساب آنها واریز شده (واریز مبالغ یک میلون، 3 میلون، 2 میلیون و ...) اما با این حال، هنوز سقف این واریزی‌های پراکند به حد حقوق اسفند آنها نرسیده است.

عدم واریز کامل حقوق اسفند ماه فرهنگیان تا به این لحظه در حالیست که قرار بود طی روزهای آخر اسفند، فرهنگیان عزیز کشورمان در کنار حقوق ماه پایانی سال 401، حقوق مربوط به رتبه‌بندی خود بر اساس "رتبه استحقاقی" خود را نیز دریافت کنند که این وعده نیز عملی نشد!

درباره چرایی عدم پرداخت مبالغ مربوط به رتبه‌بندی فرهنگیان، نوری؛ وزیر آموزش و پرورش به این توضیح بسنده کرده که "حقوق رتبه‌بندی بر اساس رتبه پایه افراد در سال 1401 پرداخت شده است؛ آنچه موردنظر است، عدم پرداخت حقوق بر اساس رتبه استحقاقی افراد بوده است؛ اختلاف در مبنای محاسباتی باعث تاخیر در پرداخت این بخش بوده است و امیدواریم در جلسه‌ای که روز شنبه یا یکشنبه به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار می‌‌شود، این مسئله هم رفع شود و پرداخت این بخش از معوقات نیز صورت پذیرد!"

از سوی دیگر در پی بروز مشکل در پرداخت حقوق اسفند فرهنگیان، وزیر آموزش و پرورش روز سه‌شنبه اعلام کرده بود فرهنگیان اگر سؤال یا ابهامی در واریزی‌های خود داشتند، می‌توانند با شماره‌های تماس 88894075 و 82284085  آن را مطرح کرده تا پاسخ خود را دریافت کنند" اما بنابر اعلام فرهنگیان، این دو شماره اعلام شده، پاسخگوی تماس‌های مکرر معلمان عزیز درباره چرایی واریز ناقص حقوق اسفند ماه آنها نیستند!

به گزارش تسنیم، با توجه به وضعیت غیرقابل توجیه نوع پرداخت حقوق اسفند فرهنگیان و عدم عملی شدن پرداخت‌های مربوط به رتبه‌بندی آنها، شخص وزیر آموزش و پورش، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش و دیگر مسئولان مربوطه در سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی باید پاسخگوی جامعه فرهنگیان کشور و البته مراجع نظارتی و قضایی باشند که با چنین رویه غلط و ناثوابی باعث دامن زدن به نارضایتی‌ فرهنگیان عزیز کشورمان شدند.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها