کد خبر: 673861
تاریخ انتشار :

پنتاگون: ارسال تانک‌های آبرامز قدیمی‌تر به اوکراین تاثیری بر فروش نظامی خارجی آمریکا ندارد

سخنگوی پنتاگون گفت، تصمیم ایالات متحده جهت ارائه نوع قدیمی‌تر تانک‌های آبرامز به اوکراین تاثیری بر سایر قسمت‌های فروش نظامی خارجی آمریکا نخواهد داشت.

پنتاگون: ارسال تانک‌های آبرامز قدیمی‌تر به اوکراین تاثیری بر فروش نظامی خارجی آمریکا ندارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پاتریک ریدر، سخنگوی پنتاگون با انتشار بیانیه‌ای عنوان داشت: چنین اقدامی هیچ تاثیری بر سایر موارد فروش نظامی خارجی ایالات متحده آمریکا نخواهد داشت.

وی از ذکر جزئیات و اظهار نظرهای بیشتر در این راستا خودداری کرد.

ریدر روز سه‌شنبه گفت، آمریکا تانک‌های آبرامز از نوع M۱A۱ را به اوکراین ارسال خواهد کرد و ارسال نوع جدید آن موسوم به M۱A۲ بیش از یک سال طول می‌کشید تا تحویل داده شوند.

وزارت دفاع آمریکا دیروز اعلام کرد، این کشور قصد دارد تحویل تانک‌های تهاجمی سنگین آبرامز به اوکراین را که کی‌یف برای مقابله با روسیه "حیاتی" می‌داند، تسریع بخشد.

از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین (۲۴ فوریه ۲۰۲۲)، غرب کمک‌های مالی و تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به اوکراین ارسال کرده است. در این میان، آمریکا با ارسال بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کمک از بزرگترین حامیان کی‌یف محسوب می‌شود. روسیه هم بارها از غرب خواسته است تا "پمپاژ" تسلیحات به اوکراین را متوقف کند و اعلام کرده که ادامه چنین روندی درگیری‌ها و خصومت‌ها را میان روسیه و اوکراین طولانی‌تر می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها