کد خبر: 673884
تاریخ انتشار :

پیام تسلیت معاون مطبوعاتی برای درگذشت احمد سمیعی گیلانی

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت احمد سمیعی گیلانی، چهره ماندگار ادبیات و ویرایش را تسلیت گفت.

پیام تسلیت معاون مطبوعاتی برای درگذشت احمد سمیعی گیلانی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ایسنا به نقل از معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پیام تسلیت فرشاد مهدی‌پور در پی درگذشت احمد سمیعی گیلانی آمده است:

«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خبر درگذشت زنده‌یاد احمد سمیعی گیلانی، چهره ماندگار ادبیات و پدر ویراستاری نوین ایران که مجموعه بزرگ «سیر تحول ادبیات ژورنالیستی در زبان فارسی» آخرین میراث ماندگار اوست، موجب تالم بسیار شد.

اینجانب درگذشت این نویسنده، مترجم و ویراستار خوش‌قریحه و دغدغه‌مند را که علاوه بر آموزش شیوه‌های درست‌نویسی و فارسی‌نویسی، آثار گران‌سنگی در حوزه ویرایش و نگارش به رشته تحریر درآورده است و مجموعه کتاب‌ها و مقالات ارزشمند او، سالیان سال مرجعِ رجوع دانشجویان و فعالان فرهنگی و رسانه‌ای کشور بوده است، را به اصحاب فرهنگ و رسانه تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای او، رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان و رهروانش صبر و اجر مسئلت دارد.»

به گزارش ایسنا، احمد سمیعی (گیلانی)، پیشکسوت حوزه فرهنگ و ادبیات چهارشنبه، دوم فروردین ماه در ۱۰۳ سالگی از دنیا رفت. پیکر مرحوم سمیعی شنبه، پنجم فروردین در زادگاهش رشت به خاک سپرده می شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها