کد خبر: 673909
تاریخ انتشار :

جزئیات جدید از خسارات زلزله 5/6 ریشتری خوی

ایرنا: فرماندار خوی با اشاره به گزارش‌های اولیه دریافتی از ارزیابان زمین لرزه بامداد جمعه این شهرستان گفت: خسارت‌های این زلزله در بررسی‌های اولیه بسیار کم و جزیی بوده است.

جزئیات جدید از خسارات زلزله 5/6 ریشتری خوی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ذبیح الله کاظمی روز جمعه افزود: بلافاصله بعد از وقوع زمین لرزه ۵.۶ ریشتری در حوالی بخش مرکزی خوی، تیم‌های ارزیاب و همچنین دهیاران و بخشداران به محل اعزام شدند.

وی اضافه کرد: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که برخی از دیوارهای حیاط منازل دچار فرو ریختگی شده و برخی دیوار خانه‌ها نیز ترک برداشته است.

کاظمی ادامه داد: همچنین برق ۲ روستا و آب یک روستا قطع شده بود که کارشناسان شرکت‌های خدمات رسان در حال وصل آن هستند.

فرماندار خوی اظهار کرد: یک مورد هم‌ ریزش جزیی بخشی از کوه در یک راه ارتباطی گزارش شده که تیم‌های راهداری در حال رفع مشکل و پاکسازی هستند.

کاظمی یادآور شد: تیم‌های ارزیاب هلال احمر و دیگر دستگاه‌های خدمات رسان در حال تکمیل بررسی‌ها هستند ولی پیش بینی ها از خسارت کم‌ حکایت دارد.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵/۶ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شهر خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند.

مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به دانشگاه تهران، ساعت وقوع زلزله را ۶:۴۷ دقیقه صبح جمعه در منطقه یزدگان خوی و در عمق هشت کیلومتری زمین اعلام کرد.

این زمین لرزه در ۱۹ کیلومتری خوی، ۲۴ کیلومتری سلماس و ۲۹ کیلومتری تازه شهر، آذربایجان غربی در عمق هشت کیلومتری سطح زمین، ساعت ۰۶:۴۶:۵۴ امروز جمعه چهارم فروردین به وقوع پیوست.

این زمین لرزه در مناطقی از استان آذربایجان غربی از جمله شهر ارومیه و برخی شهرهای استان آذربایجان شرقی نیز احساس شد.

شهرستان خوی سال گذشته هم کانون وقوع چندین زلزله و بیش از ۳۰۰ پس لرزه بود بطوریکه سه زلزله با قدرت بیش از ۵/۵ ریشتر در ۱۳ مهر، ۲۸ دی و هشتم بهمن در این منطقه ثبت شد و خسارت زیادی بر جای گذاشت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها